به گفته معاون علمی رئیس‌جمهور از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۸ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور رقم زده‌اند.

دانش‌بنیان‌ها ۱۸ میلیارد دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی داشتند

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: طبق آمار گمرک سال ۱۳۹۹ صادرات دانش‌بنیان‌ها ۲۹۶ میلیون دلار بود و آماری که گمرک در پایان سال ۱۴۰۲ اعلام کرد، ۲۵۲۰ میلیون دلار بود. یعنی صادرات دانش‌بنیان‌ها در این چند سال ۸ و نیم برابر شد.وی افزود: معادل همین […]

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: طبق آمار گمرک سال ۱۳۹۹ صادرات دانش‌بنیان‌ها ۲۹۶ میلیون دلار بود و آماری که گمرک در پایان سال ۱۴۰۲ اعلام کرد، ۲۵۲۰ میلیون دلار بود. یعنی صادرات دانش‌بنیان‌ها در این چند سال ۸ و نیم برابر شد.وی افزود: معادل همین قریب به ۱۸ میلیارد دلار ارزش صرفه‌جویی ارزی بود که دانش‌بنیان‌ها از تجهیز پزشکی و دارو تا مواد اولیه پتروشیمی، کاتالیزورها و… در این مدت انجام دادند. دهقانی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش‌بنیان به لطف رهبری حضرت آقا در همه دولت‌ها خوب حمایت شده و قطعا در دولت چهاردهم هم خوب حمایت خواهد شد و موفقیت‌های چشمگیر خواهد داشت.