اولین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برگزار شد

فرماندار محمودآباد توانمندی‌های استانی و شهرستانی را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مناسب دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی و طبیعی در مازندران باید از تخصص نیروی انسانی موجود در استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود. این مسئول با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی از فعالیت‌های شعاری باید دور […]

فرماندار محمودآباد توانمندی‌های استانی و شهرستانی را برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مناسب دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های معدنی و طبیعی در مازندران باید از تخصص نیروی انسانی موجود در استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

این مسئول با بیان اینکه برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی از فعالیت‌های شعاری باید دور شویم، خاطرنشان کرد: تهدید و تحریم‌های دشمن نباید سبب خدشه‌دار شدن ارزش‌های انقلاب اسلامی شود.

یوسف‌پور بیان کرد: خدمات‌رسانی خالصانه در جمهوری اسلامی سبب مقبولیت و مشروعیت نظام می‌شود.

وی با بیان اینکه گفتمان اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ سازی است ، اضافه کرد: با فرهنگ سازی می توان جامعه را به استفاده از کالای ایرانی سوق داد.

یوسف پور با بیان اینکه در حوزه زیرزمینی ، فرهنگی  وتنوع آب وهوایی جز کشورهای غنی هستیم ، گفت: هدف گفتمان اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانایی ها واستفاده از فرصت های کشور است.

وی تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را که از سوی رهبری مطرح شد را بر همه فرض دانست و ادامه داد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران عزم و اراده خوبی در سطح استان شاهد هستیم که در قالب برنامه‌ریزی منسجم در حال اجرا است.

فرماندار محمودآباد با بیان اینکه امسال توسعه پایدار شهری و روستایی در قالب پروژه‌های قابل بهره‌برداری در سطح شهرستان محمودآباد پیگیری می‌شود، اضافه کرد: ادارات شهرستانی، بخشداران و دهیاران برای اجرای این پروژه‌ها باید پیگیر کار باشند.

این مسئول اضافه کرد: هرچه ادارات شهرستانی در اجرای پروژه‌های توسعه‌ای گام بردارند سرمایه‌گذاری خوبی برای اجرای پروژه‌های کلان در محمودآباد صورت می‌گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد گفت:  مدیران ودهیاران در سال جاری باید یک طرح در جهت توسعه پایدار شهرستان تدوین ودر اجرایی شدن آن گام بردارند.

یوسف‌پور با اعلام اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان باید تلاش کنند، تصریح کرد: طبق ارزیابی‌هایی که انجام می‌شود هر مسئولی که با در اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی با اهداف دولت همراه باشد تشویق در غیر این‌صورت طبق دستورالعمل روند عزل مدیران انجام می‌شود.

وی در پایان ظرفیت شهرستانی را برای اجرای منویات رهبری و اهداف دولت به‌منظور رسیدن به توسعه همه‌جانبه و اقتصاد پایدار مناسب دانست و گفت: کشورهای حاشیه دریای خزر با جمعیت ۳۰۰ میلیون نفری فرصت استثنایی برای توسعه اقتصادی منطقه ما است.

زراعتی معاون فرماندار شهرستان محمودآباد در ادامه این نشست ، با اشاره به اینکه مازندران جز چهار استان پایلوت ستاد اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، گفت: فرصتی  فراهم شده تا مدیران با استفاده از تمامی ظرفیت ها در راستای توسعه پایدار گام بردارن.

وی ادامه داد: تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند کشور را در حوزه اقتصاد دانش بنیان توانمند سازد وکشور را در مقابل آسیب ها حفظ نماید.

زراعتی خاطرنشان کرد: در این حوزه در شهرستان برای اولین برای در راستای اقتصاد مقاومتی تولید کود ارگانیک در چارچوب دانش بنیان کلید خواهد خورد.

معاون فرماندار شهرستان محمودآباد اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم تا ذهنیت تولید داخلی و استفاده از محصولات ایرانی افزایش یابد وکشور به سمت صادرات تغییر مسیر دهد.