باحضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران محفل انس با قرآن در مسجد جامع شهر رویان برگزار شد

قلم ما: به همت شهرداری رویان و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) همراه با محفل انس با قرآن،با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستانی، شهردار و اعضای شورای شهر رویان و […]

قلم ما:

به همت شهرداری رویان و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه مراسم عزاداری رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) همراه با محفل انس با قرآن،با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسوولان شهرستانی، شهردار و اعضای شورای شهر رویان و جمعی از شهروندان رویانی در مسجد جامع این شهر برگزارشد.
حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در این مراسم اظهار داشت:انسان باید تلاش کند تا معارف قرآنی را در برنامه های زندگی خود نهادینه کرده تا در مسیر سعادت و تعالی قرار گیرد
وی با بیان اینکه سبک زندگی قرآنی در طول ۱۰ سال اخیر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بیانات و جلسات مختلف بیان شده است، افزود: هدف آموزه‌های قرآنی، ایجاد و تقویت سبک زندگی قرآنی و اسلامی است و سبک زندگی ما باید در جامعه منطبق با آموزه‌های دینی و قرآنی باشد.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران بر لزوم معرفی الگو‌های دینی و قرآنی در جامعه اشاره و خاطر‌نشان کرد: پیامبر اعظم در قرآن کریم به عنوان الگوی کامل در جامعه معرفی شده است و رفتار و نحوه زندگی پیامبر گرامی اسلام باید در جامعه نمود داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره دهه مبارکه وقف بیان داشت:از صدر اسلام پیامبر مکرم (ص) همواره برای ترویج فرهنگی غنی وقف تلاش داشتند به طوری که همواره مردم در صدر اسلام با اشتیاق و رغبت در راه وقف از یکدیگر پیشی می گرفتند.
وی یادآور شد: همواره علمای دین با تلاشهای خود زمینه های احیای فرایض دینی را فراهم کرده و جامعه را به مشارکت در امور خیر ترغیب می کنند، وقف نیز به عنوان یکی از امور خیر و حسنه، باید مورد توجه قرار گرفته و مردم به این سنت حسنه گرایش بیشتری پیدا کنند.
حجت الاسلام ستار علیزاده ادامه داد: در مکتب اسلام هدف از انفاق تنها فقرزدایی نیست بلکه رشد انفاق کننده هم مطرح است، دل کندن از محبوبهای خیالی وشکوفا شدن روح سخاوت از مهمترین آثار انفاق ومقوله وقف به عنوان یک احسان ماندگار ومیراث جاودان برای واقف وانفاق کننده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: وقف پایدارترین وماندگارترین نوع انفاق است که میتواند در دنیای مادی ما روح تعاون وسخاوت وبرادری وبرابری را در عرصه های اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی جامعه ترویج نماید .
شهردار رویان هم در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار وارش با اشاره به اینکه وقف مسئله ای است که در قرآن، اسلام و در فرمایشات ائمه معصومین مورد تاکید است گفت: شهدا هم برای به استقلال رسیدن کشور تلاش کردند، آنها می خواستند ارزشهای دینی و احکام اسلامی بر جامعه حاکم شود و بر طبق منویات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) عمل کردند.

photo_2016-12-06_01-51-32photo_2016-12-06_01-51-42photo_2016-12-06_01-51-50photo_2016-12-06_01-51-11