با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران صورت گرفت.

به گزارش قلم ما: در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، طرح توسعه کتابخانه عمومی علامه محدث نوری چمستان به بهره برداری رسید. اولین پروژه از پنج پروژه کتابخانه عمومی مازندران که با مشارکت بنیاد خیریه علمی و آموزشی قلم چی تکمیل و مقرر شد در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری برسد، […]

به گزارش قلم ما:

در پنجمین روز از دهه مبارک فجر، طرح توسعه کتابخانه عمومی علامه محدث نوری چمستان به بهره برداری رسید.
اولین پروژه از پنج پروژه کتابخانه عمومی مازندران که با مشارکت بنیاد خیریه علمی و آموزشی قلم چی تکمیل و مقرر شد در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری برسد، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، نماینده مردم شریف نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نور، امام جمعه. کوزه گر رئیس کتابخانه عمومی شهرستان نور، مهندس رضایی شهردار ،اعضای شورای اسلامی شهر،بخشدار و دیگر مسئولین شهرستان نور در شهر چمستان افتتاح شد.
کوزه گر رئیس اداره ¬ی کتابخانه ¬های عمومی شهرستان نور ضمن تبریک و تهنیت ایام ¬الله دهه¬ ی مبارک فجر خدمت همه¬ ی حضار اضهار کرد: طرح توسعه کتابخانه عمومی علامه محدث نوری چمستان شامل افزایش ۲۱۰ متر بنا و اضافه شدن ۲ سالن مطالعه، نمازخانه، کافی نت و سرویس بهداشتی به ساختمان کتابخانه بوده است.
در ادامه آرزو ولی پور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در آئین افتتاح این پروژه اظهار داشت: در سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افتخار ما این است که در تلاشیم تا به منویات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم فراگیر شدن کتابخوانی در جامعه، جامه عمل بپوشانیم.
وی افزود: اگر بخواهیم فجر آفرینی ها ادامه داشته باشد، باید دانایی مردم افزایش یابد و مطمئناً جامعه آگاه نیز در پرتو کتابخوانی، مطالعه و بهره مندی از کتابخانه ها محقق خواهد شد و راه رسیدن به شهر دانایی، عبور از بوستان کتاب است.
ولی پور با بیان اینکه اگر هر کتاب دارو باشد، پس کتابخانه نیز مانند یک داروخانه است، اذعان نمود: وقتی یک کتابخانه افتتاح می شود گویا یک کلینیک سلامت روح و روان برای مردم آن شهر افتتاح شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی، یک دستگاه به تنهایی نمی تواند همه امورات را انجام دهد و نیاز به حمایت همه دستگاه های اجرایی و نهادهای تصمیم گیر و در راس مجلس شورای اسلامی دارد که می تواند با کمک به نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اتفاقات شایسته ای را رقم بزند.
وی در پایان با بیان اینکه فقط بذل جان خود و نجات جان دیگران ایثار نیست، اظهار داشت: بعضی از انسان های وارسته با بذل مال خود و ایثار مادی، خدمتی بزرگ به جامعه می کنند که از جمله آنها جناب آقای کاظم قلم چی می باشند که فجرآفرین حوزه فرهنگ و آموزش کشور هستند و در تکمیل ۶ پروژه کتابخانه عمومی مازندران که ۵ پروژه در دهه فجر افتتاح می شود، به کمک دولت آمدند و آنها را به سرانجام رساندند و بی شک برای پایان دادن به ۳۹ پروژه باقی مانده در استان به چنین اقداماتی نیازمندیم.
علی اسماعیلی نماینده مردم شریف نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از همت مسئولان برای ارتقای فضای مطالعاتی جامعه اظهار داشت: انقلاب ما بر پایه های مستحکم فرهنگی استوار است و برای حفظ این زیربنای ارزشمند باید به ساخت و توسعه کتابخانه های عمومی که همیشه مرکز مهم علمی و فرهنگی بوده اند، همت گمارد.
وی افزود: در کنار توسعه سخت افزاری، توجه به پیشرفت تکنولوژی و رسانه های جمعی نیز باید لحاظ گردد و با استفاده از این فرصت های جدید، کتابخوانی و کتابخانه های مجازی باید گسترش یابد تا کتابخانه های بزرگ به داخل منازل بروند.
هادی خنجری فرماندار نور نیز در این آئین ضمن تقدیر از زحمات و نگاه بلند مدیرکل کتابخانه های استان ، ایشان را به عنوان فرزند سردار شهید مازنی ، علمدار نهضت و نظام فعلی نام برد و با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمد تا فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی را به جهانیان معرفی کند، اظهار داشت: باید مراکزی مانند کتابخانه های عمومی در هر شهر و محله ای باشد تا غنای فرهنگی ماه حفظ شده، افزایش یابد و با پشتوانه محکم تر در معرض دید و قضاوت دیگران قرار گیرد.
وی افزود: والدین نقش مهمی در ترویج کتابخوانی دارند و برای تربیت نسل کتابخوان دو وظیفه مهم دارند: اول فراهم آوردن شرایط مطالعه در منزل و دوم مبارزه با آسیب های فضای مجازی و استفاده بهینه از آن برای فرزندان.
خنجری همچنین خواستار افزایش کتابخانه های عمومی شهرستان نور با توجه به وسعت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت در شهرستان شد.
گفتنی است ششمین پروژه کتابخانه عمومی که با مشارکت بنیاد علمی و آموزشی قلم چی در آستانه تکمیل و بهره برداری قرار گرفته و تا پایان سال افتتاح خواهد شد، کتابخانه عمومی روستای شیرکلا شهرستان نور می باشد.

IMG_5776

IMG_5778IMG_5780

IMG_5793

IMG_5796

IMG_5797

IMG_5798

IMG_5802

IMG_5805

IMG_5806

IMG_5807

IMG_5811

IMG_5813

IMG_5815

IMG_5816

IMG_5817

IMG_5818

IMG_5820

IMG_5825

IMG_5826

IMG_5833

IMG_5842

IMG_5843

IMG_5852

IMG_5862

IMG_5872

IMG_5881

IMG_5889

IMG_5894

IMG_5904

IMG_5909

IMG_5915

IMG_5923

IMG_5925

IMG_5927

IMG_5936

IMG_5940

IMG_5945

IMG_5946

IMG_5948

IMG_5955

IMG_5958IMG_5971

IMG_5974