برگزاری نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان گلستان در شهرک صنعتی گنبد

به گزارش قلم ما: نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان گلستان با حضور رییس کل دادگستری، دادستان مرکز اتسان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت و واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی گنبد برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی گلستان، رئیس کل […]

به گزارش قلم ما:

نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان گلستان با حضور رییس کل دادگستری، دادستان مرکز اتسان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت و واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی گنبد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی گلستان، رئیس کل دادگستری استان گلستان در این نشست با انتقاد از بانک های این استان که حکم توقیف اموال یا واحدهای تولیدی را در قبال مطالبات معوقشان اخذ می کنند، گفت: این اقدام هیچ گره ای از کار بانک ها باز نمی کند.
هادی هاشمیان اظهار داشت: بانک ها نمی توانند واحد تولیدی توقیف شده را اداره کنند و توقیف ملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها تنها به رکود تولید و مشکلات بیکاری می افزاید.
وی با اشاره به تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذار در مرکز استان اضافه کرد: این کمیته وظیفه دارد امنیت قضایی را برای حمایت از سرمایه گذار تضمین کند زیرا امنیت نخستین شرط برای سرمایه گذاری است.
وی با اشاره به کسب رتبه نخست استان گلستان در پیشگیری از آسیب ها و وقوع جرم در کشور، خاطرنشان کرد: این شرایط فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این استان است.
رئیس کل دادگستری گلستان یادآور شد: همه تلاش ها باید معطوف به حمایت از سرمایه گذار باشد و نباید با برخی سخت گیری ها مانع سرمایه گذاری شد.
هاشمیان پیشنهاد کرد: برای حمایت قضایی از سرمایه گذاری، کمیته استانی در شهرستان ها نیز راه اندازی شود.
دراین جلسه دادستان عمومی و انقلاب گرگان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و فرماندار ویژه گنبدکاووس و نیز جمعی از فعالان اقتصادی و تجار این شهرستان حضور داشتند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان نیز در این نشست با یک طرفه دانستن قراردادهای بانک ها در پرداخت تسهیلات به افراد و سرمایه گذاران برلزوم بازنگری دراین قراردادها تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حقی ادامه داد: وزن قراردادهای بانکی فعلی به نفع بانک ها است و سرمایه گذار از روی ناچاری باید آن را امضا کند.
وی گفت: برای بازنگری در قراردادهای بانکی به منظور پرداخت تسهیلات، پیگیری های لازم درسطح قوه قضائیه درحال انجام است.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذار در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری و دولت، اضافه کرد: همه باید از سرمایه گذار حمایت نمایند.
به گفته وی دستگاه قضایی استان گلستان نیز دراین خصوص کمیته حمایت از سرمایه گذاری تشکیل داده است.
دادستان عمومی و انقلاب گرگان یادآور شد: تحقق اقتصاد مقاومتی باید با تکیه بر داشته های موجود داخلی و حمایت از سرمایه گذاران داخلی محقق شود.
پس از پایان این نشست، شرکت کنندگان با حضور در شهرک صنعتی شهرستان گنبدکاووس، ضمتن بازدید از آن، از نزدیک با مشکلات واحدهای تولیدی آشنا شدند.