ثبت اطلاعات ۵۵۰هزار خودروی لوکس در سامانه مالیاتی کشور

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان نور از ثبت اطلاعات ۵۵۰ هزار خودروی لوکس در سامانه مالیاتی کشور خبر داد کاظم خادمی در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:سازمان امور مالیاتی کشور پس از شناسایی دارندگان خودروهای لوکس و بارگذاری اطلاعات مربوط به ۵۵۰ هزار خودرو در سامانه «مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس»، […]

رئیس اداره امور مالیاتی شهرستان نور از ثبت اطلاعات ۵۵۰ هزار خودروی لوکس در سامانه مالیاتی کشور خبر داد

کاظم خادمی در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:سازمان امور مالیاتی کشور پس از شناسایی دارندگان خودروهای لوکس و بارگذاری اطلاعات مربوط به ۵۵۰ هزار خودرو در سامانه «مالیات بر خودروهای گران قیمت و لوکس»، رااعلام کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد:پیامک مشمولین مالیات برای برخی از مالکان این خودروها ارسال شد و متعاقبا برای سایر مالکان خودروهای گران قیمت و لوکس نیز پس از راستی آزمایی اطلاعات هویتی، پیامک ارسال خواهد شد.

خادمی گفت:مالیات بر کالاهای لوکس مانند ماشین های گزان قیمت که جزء کالاهای ضروری نیستند و فقط عده ای خاص ثروتمندان از آن استفاده می کنند،وضع میشود که این مالیات در اکثر کشورهای جهان از جمله آمریکا،هند،نروژ و استرالیا اجرا می شود.

وی افزود:جالب است بدانید که در هند نرخ مالیات کالاهای غیرضروری و لوکس ۲۸٪است و هدف اصلی مالیات بر کالاهای لوکس این است که علاوه بر اینکه درآمدی برای دولت ایجاد میکند باعث کاهش شکاف طبقاتی میشود.

خادمی خاطرنشان کرد: هم اکنون این سامانه از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی MY.TAX.GOV.IR  گزینه مالیات خودرهای تحت تملک در دسترس عموم مودیان مالیاتی قرار دارد.

این مسئول در پایان تصریح کرد:اخذ مالیات سالانه از خودروهای گران قیمت اولین بار در قانون بودجه سال ۹۹ در مجلس شورای اسلامی تصویب و بعنوان مالیات از خودروهای لوکس نزد افکار عمومی معروف شد.