خاتون حیدری:هنرمند جوان نوری خوشنویسی را شاخص‌ترین هنر در پهنهٔ سرزمین‌های ایران دانست

این هنرمند جوان شهر نور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قلم ما عنوان داشت: در کنار هنر خوشنویسی به هنر تذهیب هم پرداختم چرا که به نوعی این دو هنر در کنار هم لازم و ملزوم همدیگر هستند و البته از هنر تذهیب به طور مستقل و روی سفال هم کار کردم. حیدری گفت:بیشترین درگیری […]

این هنرمند جوان شهر نور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قلم ما عنوان داشت: در کنار هنر خوشنویسی به هنر تذهیب هم پرداختم چرا که به نوعی این دو هنر در کنار هم لازم و ملزوم همدیگر هستند و البته از هنر تذهیب به طور مستقل و روی سفال هم کار کردم.

حیدری گفت:بیشترین درگیری ذهنی من ارزش نهادن به درس فراموش شده هنر در مدارس و اعتلای رشد هنری دانش آموزان در سن پایین است و وقتی دانش آموزان از اول با هنر آشنا شوند قطعا تاثیر بسیاری در آینده آنها خواهد داشت.

هنرمند جوان نوری بیان داشت: تا کنون بیش از سی نمایشگاه در شهر نور و شهرهای همجوار به مناسبتهای گوناگون شرکت داشتم و همچنین در همایش هایی که در سراسر استان برگزار شد.

وی گفت:نگاه من به هنر خوشنويسي سرزمينم ايران، نگاهي است عميق و عاشقانه که پبرای رسیدن به آن همواره در تلاش و كوشش بودم چرا كه اعتقادم بر اين بود كه هنر خوشنويسي گفتگويي است از كلام بزرگان شعر و ادب و پند و تذكار بلند سخنوران نامي که همواره اين توفيق را داشته كه در دنياي بيرون با مخاطب خودش به عنوان يك هنر واقعاً اصيل و شريف گفتگو كند. خوشنويسي در وجود من به عنوان يك جريان زنده و پويا كه بخش عمده اي از عمرم را در بر گرفته همواره جاري و ساري بوده و احساس من نسبت به اين هنر ارزشمند و شريف آن چنان عميق و عاشقانه است كه معمولا روزي را بدون خوشنويسي نمی گذرانم..

خدا را شاكرم كه اين لطف و عنايت شامل حال ما شد كه بتوانيم با استفاده از اين هنر شريف و ظريف، نقش عمده اي را در ثبت و ضبط آثار ارزشمند مفاخر و ادبا و حكماي ايران را براي مردم عرضه كنيم و واقعاً روایتگر راستين آنچه كه مي نويسيم باشیم. چون به واقع وقتي هنر خوشنويسي را با نگاهي عميق مي نگريم، تعهد در رسالتي است كه اسطوره ها در طول تاريخ از خودشان نشان داده اند هنر يك وديعه الهي است كه خدواند در وجود هر فردي نهاده است كه به مقدار توان و قابليت هاي دروني و شناخت دروني خودش به آن مي رسد.

هنر خوشنويسي به دليل اينكه برخوردار از اين عنايت و چشمه زلال معرفت است سمت و سوي زيادي پيدا كرده است. هنر ژرفترين گفتگوي يك انسان صاحبدل و صاحب تفكر شفاف و عيني است با زندگي و هستي و جامعه. بدون ترديد این هنر چنانچه بخواهد پيامي داشته باشد دنبال ردپاي شفاي درون آدم هاست.