دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه آزاد کیش عنوان کرد؛ لزوم مدیریت در ارتقای ناوگان عمومی و تامین پروازهای روزانه به جزیره کیش در راستای هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی

محسن قریب در گفت‌وگو اختصاصی خبرنگار قلم ما اظهار داشت: انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش به عنوان یک تشکل فراصنفی و غیرانتفاعی، در راستای توسعه همه جانبه کیش و به منظور تلاش برای بهبود و گسترش فضای کسب و کار و کارآفرینی در این جزیره زیبا، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد. […]

محسن قریب در گفت‌وگو اختصاصی خبرنگار قلم ما اظهار داشت: انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش به عنوان یک تشکل فراصنفی و غیرانتفاعی، در راستای توسعه همه جانبه کیش و به منظور تلاش برای بهبود و گسترش فضای کسب و کار و کارآفرینی در این جزیره زیبا، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرد.

وی افزود: بهره‌گیری از همکاری مؤثر با سازمان منطقه آزاد کیش برای تدوین یا اصلاح قوانین و مقررات و ضوابط ناظر بر فعالیت های اقتصادی و اجتماعی جزیره از رویکردهای اصلی انجمن است که تاکنون توانسته اقدامات مؤثری در این زمینه ها انجام دهد.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش عنوان کرد: حرکت در راستای استیفای حقوق و دفاع از منافع حرفه ای سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش، جلب حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از طریق ارائه پیشنهادها و همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی و تشریک مساعی، برگزاری نشست‌های دوره‌ای مشترک با معاونت های ذیربط سازمان به منظورت تبادل نظر و تقسیم کار در موضوعات مورد توافق و علاقه طرفین و… از دیگر رویکردها و عملکردهای این انجمن است.

قریب در ادامه ضمن تقدیر از تلاش های انجمن، در برقراری ارتباط با نهادهای تخصصی بین‌المللی نظیر کنوانسیون بین‌المللی مناطق آزاد جهان در راستای حضور در جامعه جهانی و تعاملات بین‌المللی در زمینه های اقتصادی و گردشگری و تاسیس انجمن های سرمایه‌گذاری مشترک با سایر مناطق آزاد کشور و جهان و همکاری‌های گسترده‌ای که در این زمینه صورت گرفت به وجود ۱۰ تشکل فعال این انجمن در جزیره کیش، یادآور شد: تلاش برای جذب و هدایت موسسات و شرکت‌های صنعتی بازرگانی و خدماتی ایرانی خارج از کشور به سوی سرمایه گذاری در جزیره کیش و برگزاری گردهمایی های ملی و بین‌المللی مربوط به سرمایه گذاری و کارآفرینی و تولید گزارش‌های کارشناسی و آماری در مورد سرمایه گذاری و بازار کسب و کار در جزیره و بازارهای بین المللی و پولی از طریق ماموریت های انجمن سرمایه گذاران کیش از دیگر برنامه‌های عملکردی انجمن…. است.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاشمان این است که در کنار سازمان، برای توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش گام های موثری برداشته شود، تصریح کرد: در این سالها موفقیت های بسیاری کسب شده و سعی مان این است بتوانیم در فضای پسا تحریم ارتباطات خوبی را با مناطق آزاد دیگر دنیا ایجاد نماییم و موجب ارتقای کاری در سطح مناطق آزاد کشور بخصوص کیش، که پیشرو در تمام مناطق آزاد کشور است، در حوزه سرمایه‌گذاری بویژه در عرصه گردشگری شویم.

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰ ۲۳ اشاره کرد و با بیان اینکه این نمایشگاه چندین سال است که به صورت مستمر در تقویم مشخصی در منطقه آزاد کیش برگزار می شود، اظهار کرد: این نمایشگاه از نظر فیزیکی در فضای بسیار مناسبی برگزار شد و بانک ها، شرکت های بیمه ای، سازمان های بورسی و کارگزاری و مناطق سازمان های آزاد کشور حضور پررنگی در این نمایشگاه داشتند اما ازنظر محتوایی باید بیشتر دقت و تلاش شود تا خروجی بهتر و موفق تری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در حوزه بین المللی می‌تواند کارایی خوبی داشته باشد، هر چند که به لحاظ تحریمی های موجود، ارتباط مناسبی با سایر کشورها نمی‌توانیم داشته باشیم اما حضور کشورهای اوراسیا فرصت خوبی در زمینه اقتصادی و گردشگری بود اما این به هیچ وجه در راستای اهداف کلان تعریف شده کشور نیست چراکه باید در زمینه جذب گردشگران تلاش بیشتری داشته باشیم و زیرساخت های لازم فراهم شود.

قریب کمبود ناوگان هوایی را یکی از مشکلات عمده کشور خواند و گفت: ۹۵ درصد از مسافران جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی این جزیره، از طریق سفر هوایی وارد منطقه می‌شوند اما تحریم ها موجب شده تا نصف هواپیماهای کشور زمینگیر شوند و بدلیل نداشتن زیرساخت های فنی و تجهیزات نتوانند پرواز کنند و این تعداد از هواپیماهایی که هست جوابگوی سفرهای داخلی و خارجی نیست، خصوصا برای منطقه کیش که به تعداد زیادی پرواز روزانه نیاز دارد.

دبیرکل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش عنوان داشت: از سال گذشته عملا دچار کمبود هواپیما برای انتقال مسافر به کیش بودیم و هم اکنون که در فصل گردشگری قرار داریم نیاز به ۴۰ تا ۵۰ پرواز ورودی روزانه می باشد اما در حال حاضر تنها نیمی از این پرواز ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه کمبود گردشگران خارجی یکی دیگر از مشکلات موجود در این زمینه است، یادآور شد: باتوجه به ارزآوری، اشتغالزایی و درآمدزایی پایدار حاصل از حضور گردشگران خارجی، باید زمینه و بستر حضور گردشگران خارجی فراهم‌ شده و مشکلات رفع شود.