رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید کرد: #فرهنگ_سازی_در_راستای_اربعین_باید #نسل_به_نسل_انتقال_داده_شود.

?به گزارش #قلم_ما: همزمان با اربعین حسینی حرکت نمادین کاروان ابا عبدالله الحسین به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و با حضور عزاداران حسینی،احمد جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولین در مدرسه شادروان مختاری کاسگرمحله به سمت روستای منوچهر کلا و امامزاده خالد کیا سلطان برگزار شد. […]

?به گزارش #قلم_ما:

همزمان با اربعین حسینی حرکت نمادین کاروان ابا عبدالله الحسین به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و با حضور عزاداران حسینی،احمد جاودانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئولین در مدرسه شادروان مختاری کاسگرمحله به سمت روستای منوچهر کلا و امامزاده خالد کیا سلطان برگزار شد.

?داوود فلاح ریس ارشاد شهرستان نور با اشاره به این مراسم و حضور گسترده عزاداران حسینی، اربعین را یک همایش سیاسی دانست و اظهار کرد: فرهنگ سازی در راستای اربعین باید نسل به نسل انتقال داده شود.

?رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با اشاره به اینکه این حرکت نمادین برای دومین بار است که در کاسگرمحله شهرستان نور برگزار میشود گفت:این کاروان از کاسگرمحله به سمت روستای منوچهر کلا از توابع نوشهر حرکت می کند و بیش از ده روستا در این حرکت سهیم هستند.

?وی ادامه داد:در این مراسم شبیه خوانی.اجرای دو داستان پشیمانی یزید در سرزمین شام،و داستان عطیه و جابر بوسیله عزیزان ما در هیآت مذهبی و گروه تعزیه به نمایش در خواهد آمد.

?فلاح با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور بانی این حرکت در کنار دیگر عزیزان برگزار کننده این مراسم بود اضافه کرد:روستاهای کرد محله،خرم آباد،تیرکده علیا، تیرکده سفلی، عزت،بازیار کلا، زرین کلا، توسکا و کاسگر محله بعنوان سرزمین نمادین شام و منوچهر کلا بعنوان سرزمین نمادین کربلا با ما همکاری داشته اند.

?وی در ادامه افزود:برگزاری این مراسمات بازتاب گسترده ای خواهد داشت و باید مورد توجه همه تکفیری ها، داعشی ها و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و کسانی که امروز دین ما را نشانه گرفته اند بدانند که اربعین یک مسئله اعتقادی، دینی، مذهبی و سیاسی است.

?فلاح افزود: برگزاری این گونه اجتماع ها باعث وحشت دشمنان می شود. باعث می شود تا تمام توطئه های دشمنان خنثی شود.

?این مسئول بیان کرد:این حرکتها، حرکت های امر به معروف است و در تاریخ ما شیعیان آغازگر یک نهضت بوده و برای مردم و بویژه جوانان بازتاب بسیارخوبی خواهد داشت.

?فلاح تصریح کرد: جوانان ما باید بدانند اهل بیت ما چه رنجها و زحمتهای کشیده اند تا درخت اسلام پایدار بماند و این باید بعنوان یک فرهنگ ناب انتقال پیدا کند .