رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور:عبور از بحران بیماری کرونا در شهرستان

این روز‌ها فضای مجازی پر است از قدردانی از پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها. گروه‌های مختلفی در جریان مبارزه با شیوع گسترده کرونا در ایران در حال فعالیتند و خط مقدم این مبارزه در اختیار جامعه پزشکی است؛ 

مدافعان سلامت در بیمارستان امام خمینی(ره) نور هم چون دیگر بیمارستان های کشور و در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس و دور از خانواده با روحیه‎ای قوی به بیماران رسیدگی کردند و حتی سال نو را در بیمارستان جشن گرفتند. دکتر مهدی عابدینی رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) نور که همچون خیلی از کادردرمان بیمارستان حدود ۲ ماه و نیم از دیدار خانواده در ایام کرونا محروم بود اما پای کار درمان بیماران ایستاد تا امروز شاهد کاهش بیماران کرونایی در شهرستان باشیم.

عبور از بحران کرونا در شهرستان

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور در گفتگوی اختصاصی با قلم ما ضمن تقدیر از ایثارگریها و فداکاریهای دلسوزانه پزشکان، پرستاران، همکاران سخت کوش خدمات و کلیه مسئولین و تلاشگران مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران تقدیر و تشکر نمود و اظهار کرد:با خدمات صورت گرفته در تمام بخش‌ها ما توانستیم از بحران عبور کنیم و به نوعی این بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

وجود ظرفیت بالای همدلی و مشارکت مردمی در شهرستان

دکتر مهدی عابدینی گفت: این بیماری و بحران در حالی که بسیاری از نقاط ضعفمان را نشان داد، در عین حال بسیاری از نقاط قوت را هم به ما یادآوری کرد که یکی از این نقاط قوت، وجود ظرفیت بالای همدلی و مشارکت مردمی در شهرستان است.

وی ادامه داد:خوشبختانه شهرستان نور در تهیه لوازم بهداشتی ماسک و لباس حفاظت فردی برای کادر درمان در استان پیشرو بودهاست.

دکتر عابدینی در ادامه افزود:حجم مراجعات در بیمارستان امام خمینی (ره)نور بسیار کم شده است و در حال حاضر هیچ بستری در بیمارستان نداریم و بیمارستان از وجود بیماران کرونا پاک شده است و اگر موارد مشکوکی مراجعه کنند آنها را به بیمارستان آمل انتقال میدهیم.

وی گفت:وقتی بیماری کرونا شیوع پیدا کرد به هرحال برای همه غیر منتظره بود ولی ما تمام سعی مان را برای کاهش این بیماری در شهرستان انجام دادیم تا قسمتی از نیازهای لوازم بهداشتی از قبیل ماسک،لباس و دستکش را تهیه نماییم.

بازسازی اورژانس مهمترین اقدام

دکتر عابدینی افزود:اولین و مهمترین اقدامی که به ما در این زمینه کمک کرد این بود که در این شرایط توانستیم اورژانس بیمارستان را بازسازی و آماده نمابیم و این خیلی در پذیرش بیماران به ما کمک کردتا در بحران کرونا با عدم پذیرش بیماران در اورژانس مواجه نشویم.

رئیس بیمارستان نور ادامه داد:دومین اقدام مهم تشکیل کمیته پشتیبانی در سطح شهرستان با کمک دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور بود که خیلی در تهیه وسایل بهداشتی تاثیر گذار بود و میشود گفت که در سطح استان هیچ بیمارستانی به اندازه ما ماسک و دستکش و لباس محافظت فردی برای پرسنل نداشت و ما هیچ کمبودی لوازمی در این ایام برای پرسنل بیمارستان نداشتیم.

در خصوص امکانات مورد نیاز با کمک مسئولین توانستیم دو دستگاه ونتیلاتور ثابت خریداری نماییم که حدود ۴۰۰میلیون تومان قیمت آن است،حدود هفت دستگاه کمک به تنفس با کمک خیرین و دانشگاه علوم پزشکی خریداری نمودیم همچنین ما تمام سعی خود را کردیم تا با مذاکره و مراجعه به دانشگاه بیشترین امکانات را برای بیمارستان تهیه کنیم.

وی اضافه کرد:یکی از مهمترین بخش های بیمارستان نور که بازسازی کردیم بخش رختشور خانه بیمارستان بود که حدود ۷۵۰ میلیون دستگاه برایش تهیه کردیم و تمام دستگاه های رخت شور خانه بیمارستان تجهیز و نو شده است، همچنین در بحث موتورخانه بیمارستان هم دو دستگاه مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کردیم.

 

نقش تاثیرگذار خیرین سلامت در بحران کرونا

دکتر عابدینی با اشاره به نقش تاثیرگذار خیرین سلامت گفت: خیرین حوزه سلامت با شنیدن شیوع ویروس کرونا و نیاز مردم و البته حوزه سلامت شهرستان، همچون ادوار گذشته، اینبار هم به یاری همنوعان خود شتافتند و ما با کمک خیرین توانستیم ماسک و وسایل حفاظت فردی ،خریداری مانیتور برای اورژانس بیمارستان،خریداری دستگاه های نوار قلب و دیگر وسایل مورد نیاز را به کمک خیرین عزیز شهرستان تهیه نماییم که خیلی به ما در این ایام کمک کرد.

وی اشاره کرد:یکسری کمبود ها در این ایام بود که آنهم بخاطر ساختار قدیمی بیمارستان و کمبود نیرو بود و قابل انکار نیست ولی این کمبود ها دست ما نبود و امیدواریم روزی برسد که در این بیمارستان هیچ کمبودی نباشد.

ولی ما وقتی خود را مقایسه میکنیم با شهرهای همجوار در شهرهای غرب استان میبینیم که وضعیت بیمارستان شهر ما از دیگر جاها خیلی بهتر است.

 

وجود نگران کننده مسافران و گردشگران در شهرستان

رئیس بیمارستان نور در پایان گفت: دغدغه ما در حال حاضر وجود مسافران و گردشگرانی است که دوباره به این شهرستان حجوم آوردند و این بسیار نگران کننده است
چرا که اکثرا از کلان شهرهای کشور می آیند و در کلان شهرها شیوع بیماری کرونا بالاست و شاید در دو هفته آینده ما دوباره شاهد شیوع این بیماری در شهرستان باشیم.