فرماندارشهرستان محمودآباد:کارهای فرهنگی شهر به اهالی فرهنگ و هنرمندان سپرده شود

یحیی یوسف‌پور در جلسه شورای توسعه فرهنگ وهنر شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مقوله فرهنگی موضوعی اساسی و تاثیرگذار است، افزود: دولت تدبیر و امید در عرصه مسائل فرهنگی نگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که این بحث تاثیرگذاری بسیار خوبی روی باورها، اندیشه‌ها، تغییر نگاه‌ها به همراه دارد به این معنا که هنر، هنرمندان، نویسندگان و […]

یحیی یوسف‌پور در جلسه شورای توسعه فرهنگ وهنر شهرستان محمودآباد با بیان اینکه مقوله فرهنگی موضوعی اساسی و تاثیرگذار است، افزود: دولت تدبیر و امید در عرصه مسائل فرهنگی نگاه ویژه‌ای دارد؛ چرا که این بحث تاثیرگذاری بسیار خوبی روی باورها، اندیشه‌ها، تغییر نگاه‌ها به همراه دارد به این معنا که هنر، هنرمندان، نویسندگان و اهل رسانه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه دولت در فکر این نبود که فرهنگ دولتی را گسترش دهد، خاطرنشان کرد: نگاه این است که کار فرهنگی به اهالی فرهنگ سپرده شود.

فرماندار محمودآباد تصریح کرد: اگر قصد داریم در مسائل فرهنگی و هنر هنرمند توفیقاتی حاصل شود باید کار فرهنگی را به اهالی هنر و فرهنگ و متخصصان آن واگذار کرده تا تاثیرگذاری آن را در حوزه شهرستان مشاهده کنیم.

این مسئول ادامه داد: هنر می‌تواند در جامعه حرکت‌آفرین و تاثیرگذار باشد و در طول تاریخ هم این قضیه را شاهد بودیم.

یوسف‌پور یادآور شد: هنرمندان در بحث‌های شهرستان از جمله المان‌های شهری، ساخت مجموعه سینمای روباز (اکروپلیس) نیز می‌توانند ورود پیدا کرده و نظرات خودتان را ارائه کنند.

وی از هنرمندان خواست از توانمندی خود در زمینه کمک به شهرستان استفاده کنند و در این زمینه افزود: به عنوان نمونه وقتی با حدود ۵۰ میلیون تومان می‌توان سالن روبازی را در ساحل احداث کرد و هنرمندان نیز در این بحث باید ورود پیدا کنند چرا که بعضا شاید یک پروژه میلیاردی هزینه کنید ولی تاثیر این سالن را نداشته باشد.

نماینده عالی دولت در محمودآباد بیان کرد: زمانی می‌توانیم با هزینه‌های اندک مبلمان شهری را تغییر دهیم پس حتماً هنرمندان باید ورود کنند و این مسئله به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

یوسف‌پور درباره نقد در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: حتماً باید نقد در این حوزه باشد تا بتوانیم اندیشه‌های مختلف را به چالش کشیده و نقد بی‌محابا هم خوب نیست و باید از خرد جمعی در میان اهالی فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

وی با اعلام اینکه دولت این توانمندی را ندارد که در مسائل مختلف زیرساختی ورود بسیار جدی پیدا کند، گفت: باید به دنبال سرمایه‌گذاری بود و از سرمایه‌گذاران فرهنگی در این شهرستان حمایت می‌شود.

فرماندار محمودآباد اظهار کرد: همه افراد باید در جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان کمک کنند تا پروژه‌های فرهنگی به سرانجام برسد به‌طور حتم شرایط لازم فراهم می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند ناهنجاری‌های شهری را از بین ببرد، اضافه کرد: در صورت تحقق این امر جوانان به سمت فرهنگ ملی و مذهبی سوق یافته و از ناهنجاری‌ها دور می‌شوند.