مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مطرح کرد: #شهرستان_نور_میزبان_جشنواره_ملی #عکس_مازندران

به گزارش قلم ما: ?مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره ملی عکس استان مازندران در شهرستان نور خبر داد. ?احمد جاودانی در گفتگوی اختصاصی با قلم ما با بیان اینکه استان مازندران ظرفیتها و پتانسیلهای زیادی دارد اظهار کرد: با توجه به محورهای تعریف شده تمام تلاش ما این است تا […]

به گزارش قلم ما:

?مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برگزاری جشنواره ملی عکس استان مازندران در شهرستان نور خبر داد.

?احمد جاودانی در گفتگوی اختصاصی با قلم ما با بیان اینکه استان مازندران ظرفیتها و پتانسیلهای زیادی دارد اظهار کرد: با توجه به محورهای تعریف شده تمام تلاش ما این است تا بتوانیم مازندران را آنگونه که هست معرفی کنیم.

?مدیر کل ارشاد مازندران بیان داشت: این جشنواره نخستین جشنواره است و با برگزاری این نوع جشنواره ها و با توجه به پتانسیلهای موجود در استان میتواند فرصتهایی در مسیر توسعه استان بوجود آورد.

?جاودانی اماکن تاریخی را از دیگر محورهای جشنواره بیان کرد و گفت: هرکدام از امکان تاریخی منبعی برای یک رویداد و فرهنگ غنی استان هستند و هریک کتابی برای بازگویی فرهنگ و تاریخ استان هستند.

?وی با بیان اینکه بخشی از اماکن تاریخی در حال از بین رفتن هستند تلاش برای احیا و ثبت آن را از اهداف مهم برشمرد و گفت: چشم‌اندازهای طبیعی از دیگر بخش‌ها و محورهای جشنواره ملی عکس است و باید این چشم‌اندازها را در استان ثبت و ضبط کنیم.

?جاودانی با بیان اینکه محل برگزاری این جشنواره در شهرستان نور است اضافه کرد: از تمام ظرفیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور هم استفاده شده و در اصل میزبان این جشنواره اداره ارشاد شهرستان نور خواهد بود.

?وی در ادامه افزود:این جشنواره به یک موسسه فرهنگی غیر دولتی واگذار شده است و در حقیقت خود هنرمندان ورود پیدا کردند و ارشاد هم در همان بحث مشارکتی خود سهیم است.

?این مسئول تصریح کرد: نکته مهم این است که اختتامیه این جشنواره هم زمان میشود با افتتاحیه نمایشگاه و آثار برگزیده و در مجموعه موزه گالری دی دی به نمایش در خواهد آمد و تلاش شده است تا از همه ظرفیتهای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور و آمل برای بهتر برگزار این جشنواره استفاده شود.