مدیر مجموعه الیمالات:احترام کامل به طبیعت و اثرگذاری شایسته بر سرمایه گذاران از اهداف ما در این پروژه است

امروزه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به لحاظ ماهیت فرابخشی خود، تا حدی با سرمایه‌گذاری در سایر صنایع متفاوتر است و فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار گردشگری (توریسم) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده به طوری که برخی کشورها از آن به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود نام می‌برند. به گزارش قلم ما: شهرستان نور […]

امروزه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به لحاظ ماهیت فرابخشی خود، تا حدی با سرمایه‌گذاری در سایر صنایع متفاوتر است و فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار گردشگری (توریسم) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده به طوری که برخی کشورها از آن به عنوان منبع اصلی درآمد کشور خود نام می‌برند.

به گزارش قلم ما:

شهرستان نور یکی از شهرستانهای گردشگر پذیر کشور در استان مازندران که با جاذبه های آب و هوایی و طبیعت بکر که دارد عرصه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری را فراهم میکند.

سد الیمالات که در ۸ کیلومتری مسیر نور به چمستان در جنوب دو راهی منتهی به روستای کارگرکلا قرار دارد، یکی از جاهای دیدنی شهرستان نور محسوب می‌شود که داشتن دریاچه در این منطقه زیبایی را دوچندان کرده است.

این دریاچه به دلیل قرار گرفتن در میان جنگل، مناطق استوایی را برایتان تداعی می‌کند. بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه‌ی سد خاکی الیمالات از میان درختان سر به فلک کشیده می‌گذرد و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را ارایه می‌دهد.

چندی پیش ورود برادران جوانمرد سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری به شهرستان نور و سد الیمالات این فرصتی استثنایی برای منطقه فراهم آورد تا در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی کمکی برای مردم منطقه باشد و در ارتباط ویدیو کنفرانسی دکتر اردکانیان وزیر نیرو و با حضور
مهندس خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران،مهندس سیف الله فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان،دکتر یخکشی مدیر عامل آب منطقه ای استان،و دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور و دیگر فرمانداران و مدیران استانی عقد قرارداد ۵۰ میلیاردتومانی سد الیمالات بعنوان منطقه نمونه #گردشگری منعقد شود.

مهندس سید مهدی حسینی مدیر مجموعه الیمالات،
که طراحی و ساخت مجموعه های فاز ٢ چالیدره ، دربند تهران ، باباقدرت مشهد ، و باباقدرت تهران شعبه هروی ، طراحی چندین هتل در شهر مشهد و شیراز را در کارنامه خود دارد در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:
سد الیمالات به جهت قرار گیری در دامن جنگلهای زیبا و بکر استان مازندران یکی از پتانسیل های گردشگری این استان محسوب میشود ولی متاسفانه به دلیل امکانات اندک تا کنون نتوانسته خدمات در خور و شایسته ای به گردشگران ارائه دهد و از اندک زیرساخت های مورد نیاز تا کنون بی بهره مانده است.

وی گفت: راه دسترسی نامناسب ، عدم روشنایی مسیر نداشتن سرویس بهداشتی مناسب ، محل استقرار گردشگران و … از جمله مشکلاتی که میتوان به آن اشاره کرد.

مهندس حسینی در ادامه خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه سرمایه گذار مجموعه و تیم همراه سالها در حوزه ساخت و بهره برداری مجموعه های گردشگری فعالیت داشته اند و تجربه و تخصص ویژه ای در این حوزه کسب کرده اند همواره تمام تلاششان استفاده از این تخصص و تجربه در جهت توسعه فعالیت های گردشگری در کشور است و از آنجایی که این مجموعه رو جزو پتانسیلهای خوب در این حوزه میدانستند لذا وارد سرمایه گذاری در این مجموعه شدند.

مدیر پروژه الیمالات اضافه کرد: ایجاد اشتغال و توسعه فضای گردشگری در منطقه فضایی مفرح و دلنشین جهت ورود گردشگران و علاقه مندان به طبیعت یکی از اهداف این مجموعه میباشد.

وی گفت: این مجموعه گردشگری میبایست طوری طراحی و ساخته شود که ضمن احترام کامل به طبیعت و استفاده از مصالح بومی بتواند بعنوان یه مجموعه طبیعت گرا اثر شایسته ای بر سرمایه گذران این حوزه بگذارد و تبدیل به یک پروژه پیشتاز گردشگری و زیست محیطی شود.

مهندس حسینی در ادمه تصریح کرد: کاربریهای پیشنهادی برای این مجموعه شامل کمپینگ برای علاقه مندان به کمپ زدن واقامت شبانه در داخل جنگل ،آلاچیق جهت استقرار کوتاه مدت ، کلبه های جنگلی با دیدگاه بوم گردی ، ویلاهای اقامتی ، فضای بازی کودکان با استفاده از پتانسیلهای جنگل ( ادونجر پارک) ساخت و نصب اولین تله سیژ شمال کشور، تیمارگاه حیوانات به جهت حفاظت و نگهداری حیوانات آسیب دیده ، بیشه حیوانات به جهت ارتباط مستقیم گردشگران با حیات وحش ، فضاهای خدماتی به گردشگران شامل سرویس بهداشتی ، نمازخانه و … مجموعه صنایع دستی و غرفه های خود اشتغالی در این حوزه ، غرفه های تجاری به منظور ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران ، رستوران ، فست فود ، چایخانه و کافی شاپ ، فضا های موضوعی و مناسبتی ، زیب بایگ ، زیب کاستر ، زیپ لاین ، مسیر دوچرخه سواری کوهستان، مسیر درشکه سواری، جهت فراهم آوردن امکانات و خدمات مورد نیاز به گردشگران خواهد بود که در حال حاضر در پروژه طراحی شده است.

وی افزود:در این طرح سعی شده طوری برنامه ریزی شود که امکان توسعه سایت و فراهم کردن امکانات بهتر برای گردشگران در الویت قرار گیرد و امیدواریم با همت و همکاری مسئولین شهرستانی و استانی هر زودتر شاهد بهره بردای از این پروژه مهم گردشگری باشیم.