ناوگان NITC به سیستم تصفیه آب توازن مجهز میشود
قلم ما: به گزارش خبرنگار مارینتایمز، مهندس اكبر جبلعاملی كه در پانل ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی بیست و چهارمین همایش ارگانهای دریایی سخن میگفت، افزود: شركت ملی نفتكش ایران از مدتها قبل و در راستای لازمالاجرا شدن این كنوانسیون در حال بررسی نصب سیستمهای تصفیه آب توازن در كشتیهای ناوگان این شركت است. […]
قلم ما:
به گزارش خبرنگار مارینتایمز، مهندس اكبر جبلعاملی كه در پانل ایمنی، امنیت و محیط زیست دریایی بیست و چهارمین همایش ارگانهای دریایی سخن میگفت، افزود: شركت ملی نفتكش ایران از مدتها قبل و در راستای لازمالاجرا شدن این كنوانسیون در حال بررسی نصب سیستمهای تصفیه آب توازن در كشتیهای ناوگان این شركت است.
وی ادامه داد: در این راستا و با توجه به مشكلات و مسائل سیستمهای تصفیه آب توازن كشتی، جلسات متعدد و مختلفی با شركتهای سازنده این تجهیزات به منظور بررسی سیستمهای موجود، كارایی و نحوه نصب و راهاندازی این سیستمها برگزار شده است كه در این زمینه به نتایج قابل قبولی دست پیدا كردهایم.
جبل عاملی با بیان اینكه میزان آب توازن یك كشتی نفتكش ٣٠٠هزار تنی حدود١٠٠ هزار تن است، در توضیح سیستمهای تصفیه آب توازن موجود گفت: برخی از سیستمهای موجود هزینه بالا و كارایی كمی دارند علاوه براین اندازه برخی از این سیستمها به گونهای است كه با فضای موتورخانه كشتی تناسب ندارد از سوی دیگر از آنجا كه این سیستمها ساختاری پیچیده دارند پرسنل كشتی به راحتی امكان عملیاتی كردن و فعالسازی آن را ندارند.
وی اضافه كرد: ما همه این موارد را بررسی كرده و از شركتهای مختلف استعلام گرفتهایم به طوری كه انتظار داریم از یك تا دو ماه آینده سیستمهای جدید تصفیه آب توازن را خریداری و در نخستین بازرسی مربوط به تمدید گواهینامه IOPP و تعمیرات اصلی، روی كشتیهای ناوگان نصب كنیم.
مدیر فنی و عملیات ناوگان شركت ملی نفتكش ایران به موضوع استفاده از سوخت كشتیها نیز كه در این پانل با عنوان لزوم استفاده از سوخت با سولفور یك دهم درصد و نیم درصد مطرح شد، افزود: در حال حاضر بنادر اروپا استفاده از سوخت با سولفور یك دهم درصد و برخی از بنادر چین سوخت با سولفور نیم درصد را الزام كردهاند كه این موضوع در بیشتر بنادر جهان در حال گسترش است و پالایشگاهها نیز در حال فراهم كردن شرایط برای تولید این نوع سوخت هستند.
جبلعاملی گفت: البته علاوه بر سوخت با سولفور یك دهم درصد و نیم درصد راه حلهایی مانند استفاده از سوخت LNG، متانول و LPG، نصب Scrubber برای موتوراصلی و موتورهای دیزلی شركت و استفاده از سوخت LSMGO كه قیمت آن به مراتب از سوخت HFO نیز بیشتراست، هم وجود دارد.
وی در خصوص امنیت دریایی نیز گفت: با پشتیبانی نیروی دریایی سپاه و ارتش، حملات مكرر دزدان دریایی به كشتیهای شركت ملی نفتكش ایران به شكست انجامیده است.
گفتنی است؛ بیست و چهارمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی کشور امروز (چهارشنبه، هفتم مهرماه) به کار خود پایان میدهد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0