همبستگی NGO های مذهبی و زیست محیطی شهر نور الگویی مناسب برای تعامل

قلم ما: اینروزها در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، امام حسین علیه السلام در جای جای این مملکت علوی ایستگاهها و.موکبهای عزا بصورت خودجوش و مردمی برپا شده و هیأآت مذهبی و جوانهای عاشق اهل بیت علیهم السلام با همکاری هم اقدام به دایر نمودن ایستگاههای صلواتی در هر کوی برزن می نمایند. […]

قلم ما:

اینروزها در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، امام حسین علیه السلام در جای جای این مملکت علوی ایستگاهها و.موکبهای عزا بصورت خودجوش و مردمی برپا شده و هیأآت مذهبی و جوانهای عاشق اهل بیت علیهم السلام با همکاری هم اقدام به دایر نمودن ایستگاههای صلواتی در هر کوی برزن می نمایند. و شهر نور مازندران هم از این شور و هیجان حسینی بی نصیب نیست.

اما آنچه که ایستگاههای صلواتی این شهر را متمایز میکند، همبستگی آنها با انجمن اندیشه سبز نور (حامی محیط زیست) است که در قالب یک طرح تعاملی و با پذیرش و رعایت اصول ساده زیست محیطی از سوی خادمین ایستگاهها و همینطور حمایت شخص شهردار محترم و مسؤل خدمات شهری و روابط عمومی شهرداری باعث این اتفاق مبارک در سطح شهر نور شده است که هر رهگذری پاکیزگی محیط اطراف هر ایستگاه را به وضوح مشاهده میکند.

اینگونه همکاری و همبستگی بین NGO های با رسالتها و ماموریتهای تخصصی متفاوت، البته منوط به درک متقابل و حمایت دستگاهها و نهادهای حاکمیتی و عمومی در واقع میتواند گره گشای خیلی از مسایل و مشکلات جامعه باشد و نقش سازنده ای در ارتقای سطح فرهنگی مردم ایفا کند.
و باید بدانیم مسیر توسعه از خود مردم و نهادهای برآمده از مردم میگذرد .