وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی «نیما و شعر تبری»:غرب استان سرزمینی پر گنجی است که ناشناخته مانده است.

قلم ما: همایش ملی «نیما و شعر طبری» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و جمعی از زبان و ادب‌شناسان کشور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه لازمه توسعه استان مازندران وجود انسجام ، همدلی و […]

قلم ما:

همایش ملی «نیما و شعر طبری» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و جمعی از زبان و ادب‌شناسان کشور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این همایش با بیان اینکه لازمه توسعه استان مازندران وجود انسجام ، همدلی و همرنگی است ، گفت : همه ما باید باور داشته باشیم که غرب استان سرزمینی پر گنجی است که ناشناخته مانده است.
سیدرضا صالحی امیری افزود : انصاف این است که اگر این ظرفیت و این فرصت را امروز هر کس در اختیار می داشت ، هم اکنون شاهد حضور میلیون ها توریست و صدها سرمایه گذار و هزاران فعال فرهنگی در این منطقه بودیم.
وی گفت : لازمه حرکت دولت برای توجه به این استان شکوفایی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است که امیدوارم با این همدلی که امروز بین شما و نمایندگان، ائمه جمعه ، روحانیت و نخبگان وجود دارد برای همشیه اختلاف را در استان کنار بگذارید و به فکر مردم باشید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه جامعه امروز نه تنها به نشاط بلکه به هویت و غرور ملی نیاز دارد ، گفت :شعر و شاعر هویت بخش و غرور آفرین هستند و شعر و شاعر می تواند در نسل جوان نشاط و غرور ایجاد کند.
وی گفت : تاکید ما بر توسعه در حوزه فرهنگی و هنری صرفا به عنوان اوقات فراغت برای گذران وقت نیست ، بلکه امروز در کنار خوراک ، پوشاک حمل و نقل ، آموزش و مسکن ، به معرفت اخلاق، فضیلت ، همدلی و همنوایی در جامعه نیاز داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری نخستین همایش نیما ، زبان و شعر طبری ابراز خرسندی کرد و گفت : نیما یوشیج از دلدادگانی بود که تلاش های ماندگاری در حفظ زبان طبری داشت .
وی افزود : به عنوان فرزند خطه مازندران ، به خود می ‌بالم و به شما اهالی فرهنگ و ادب این استان افتخار می‌ کنم.
صالحی امیری گفت : این سرزمین دارای یک تبار تاریخی ماندنی و فرهنگی است و قطعا اگر ریل توسعه را از بستر فرهنگ دنبال می ‌کردیم، امروز در دنیا سرآمد بودیم؛ چرا که ذخایر فرهنگی ما بسیار بیشتر از ذخایر نفتی است.