گزارش استاندار از دستاوردهای دولت سیزدهم در مازندران به دانشجویان: تورم مازندران ۲ درصد پایین تر از میانگین کشور در دو سال اخیر / کاهش نرخ بیکاری استان از ۸.۷ درصد به ۵.۳ درصد / دست یابی به رشد اقتصادی ۴.۱ درصد و هدف گذاری رشد ۸ درصدی برای امسال

استاندار مازندران در جمع دانشجویان دانشگاه های مازندران به مناسبت ۱۶ آذر، با بیان این که در ۱۳ سال گذشته تورم مازندران بیشتر از میانگین کشوری بود، گفت: با تدابیر اندیشیده شده در ۲ سال اخیر تورم این استان به ۲ درصد کمتر از میانگین تورم کشوری رسیده است.   به گزارش قلم ما به […]


استاندار مازندران در جمع دانشجویان دانشگاه های مازندران به مناسبت ۱۶ آذر، با بیان این که در ۱۳ سال گذشته تورم مازندران بیشتر از میانگین کشوری بود، گفت: با تدابیر اندیشیده شده در ۲ سال اخیر تورم این استان به ۲ درصد کمتر از میانگین تورم کشوری رسیده است.

 

به گزارش قلم ما به نقل از روابط‌عمومی استانداری مازندران،همزمان با روز دانشجو، دانشگاه های سراسر مازندران میزبان مسئولان و چهره های سیاسی از طیف های مختلف بودند.

سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران نیز طبق روال هر سال این روز را در جمع دانشجویان گذراند؛ وی صبح پنجشنبه به چند دانشگاه استان رفت و در جمع دانشجویان مطالب مهمی بیان کرد.

استاندار مازندران با بیان این که در ۱۳ سال گذشته تورم مازندران بیشتر از میانگین کشوری بود، گفت: با تدابیر اندیشیده شده در ۲ سال اخیر تورم این استان به ۲ درصد کمتر از میانگین تورم کشوری رسیده است.

سید محمود حسینی پور در جمع دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد در ساری، بیان داشت: در ۱۳ سال گذشته تورم مازندران سه تا چهار درصد بیشتر از میانگین کشوری بود که با تدابیر اندیشیده شده در دولت مردمی سیزدهم این تورم کنترل شده است.

وی با ذکر این مطلب که رشد اقتصادی مازندران اکنون به ۴.۱ درصد رسیده است، بیان داشت: تمام تلاش ما این است که در سال جاری به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم.

استاندار مازندران اظهار داشت: در این دولت توانستیم نرخ بیکاری ۸.۷ درصد مازندران را به ۵.۳ درصد کاهش دهیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این مطلب که مازندران در تولید ۱۴ محصول رتبه اول کشور را دارد، افزود: در دوسال اخیر با اجرایی کردن تفاهم نامه های مختلف راه تجارت مازندران با کشورهای همسایه رونق گرفته است.

حسینی پور ادامه داد: امروز ۱۲۰ قلم کالای ایرانی و محصولات کشاورزی مازندران در فروشگاه های بزرگ روسیه عرضه می شود، و فرایند تجارت با کشورهای همسایه منطقه در حال رونق بیشتر است.

وی با بیان این که رسانه های معاند با هدایت استکبار پیشرفت های کشور رانادیده می گیرند، بیان داشت: در زمان فعلی بهترین عملکرد ایران را رسانه های استکباری وارونه جلوه می دهند.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان بیان داشت: ۱۶ آذر به نمادی از بیان مطالبه دانشجویی و استکبار ستیزی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۳۲ که سه دانشجوی دانشگاه تهران در این روز شهید شدند ۱۶ آذر منشا حرکت های بزرگی در کشور در راستای مبارزه با استبداد و استکبار جهانی تبدیل شده است.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که جهان امروز در غزه شاهد بزرگترین جنایت استبداد بر علیه مردم بی دفاع است، بیان داشت: در انگلستانی که از بنیانگذاران رژیم جعلی اسرائیل است، نیم میلیون نفر از مردم این کشور برای بیان مظلومیت مردم غزه به خیابان ها آمدند.

وی با ذکر این مطلب که جمهوری اسلامی میدان دار حق طلبی در جهان است، بیان داشت: جبهه مقاومت با الگو پذیری از ایران اسلامی در حال تقویت است.

حسینی پور ادامه داد: جبهه حق طلبی امروز به دستاوردهای بزرگی در ابعاد مختلف علمی در حوزه نانو، پزشکی، فناوری هسته ای و هوش مصنوعی دست یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: هر چند دشمن تلاش می کند دستاوردهای جمهوری اسلامی را وارونه جلوه دهد، اما جوانان این مرز و بوم به برکت خون شهدای گرانقدر خود در حال توسعه و پیشرفت چند جانبه هستند.