گوی سبقت مجموعه دشت نور در مجموعه های گردشگری کشور،مجهزترین امکانات رفاهی و ورزشی در راستای توسعه گردشگری

مازندران یکی از استان‌های سرسبز و زیبای شمال کشور است که در قسمت جنوبی دریای خزر واقع شده است. مازندران یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شمالی کشور است. استان مازندران از لحاظ جذب توریست و گردشگری رتبه یک را در ایران به خود اختصاص داده است و هرساله در همه فصول پذیرای تعداد زیادی از مسافران […]

مازندران یکی از استان‌های سرسبز و زیبای شمال کشور است که در قسمت جنوبی دریای خزر واقع شده است. مازندران یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شمالی کشور است. استان مازندران از لحاظ جذب توریست و گردشگری رتبه یک را در ایران به خود اختصاص داده است و هرساله در همه فصول پذیرای تعداد زیادی از مسافران است که وجود مجموعه های تفریحی و توریستی نقش تاثیرگذاری در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد. 

شهرک خانه دریا محمودآباد،مجتمع توریستی تفریحی میزبان بابلسر،مجموعه های اکسین،شهرک فردوس رویان،مجموعه توریستی امیر دشت و دشت نور که بعنوان برند گردشگری کشور در شهرستان نور که نقش زیادی در توسعه گردشگری دارد.

این مجموعه بعنوان بزرگترین و کاملترین مجموعه تفریحی توریستی شمال کشور است که توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی (برادران سیروس کبیری )در حال ساخت و بهره برداری می باشد.

شروع ساخت این مجموعه تفریحی و توریستی در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و در سال ۱۳۹۴ فاز اول آن به دستور رئیس جمهور وقت(حسن روحانی) افتتاح شده است.
این مجموعه در کنار دریاچه ۴ هکتاری و برگزفته شده از خاص ترین تکنیکهای معماری و فنی روز جهان با چشم انداز زیبای کوه و جنگل در قالب چندین طرح همچون باشگاه سوارکاری،استخر چهارفصل ،زمین مینی گلف، سالن ماساژ، باشگاه بدن‌سازی، زمین والیبال ،بسکتبال ، فوتبال،قایق سواری و کافی شاپ و …فرصتی بینظیر را برای گردشگران رقم می زند.

 

مهندس سیروس کبیری سرمایه گذار دشت نور در گفتگو با قلم ما این مجموعه با هدف ایجاد گردشگری در استان مازندران یکی از بهترین مجموعه های تفریحی کشور در استان مازندران شناخته میشود و سالانه گردشگران زیادی به استان مازندران سفر میکنند و لازم نیست  برای تعطیلات به خارج از کشور بروند تا کلی ارز از مملکت خارج شود.

مهندس کبیری از ارتقا مجموعه های ورزشی با هدف ارائه بهترین خدمات به گردشگران خبر داد و افزود:مجموعه آبى دشت نور که بزرگترین و مجهزترین مجموه آبی غرب استان محسوب میشود در زمینى به وسعت ۵ هزار متر در حال احداث است،این مجموعه داراى استخر بزرگسالان به متراژ ٧٠٠ متر مربع و استخر کودکان به متراژ ١٠٠ متر میباشد ،همچنین زمین والیبال ساحلى،سونا خشک و بخار و کافى شاپ و زمین ماسه بازى برای کودکان از امکانات این مجموعه است.

سرمایه گذار مجموعه دشت نور اهداف این طرح را ارتقاء کیفی زیرساخت های گردشگری و ایجاد تنوع در امکانات آن ، افزایش و جذب گردشگران ، اشتغال زائی وارتقاء شرایط اقتصادی منطقه ، معرفی جاذبه های گردشگری منطقه با ایجاد تورهای مسافرتی، تطبیق امکانات خدمات عمومی با شرایط روز زندگی برشمرد و گفت:این مجموعه با امکانات مدرن و مجهز قطعا میتواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد و برای تمام گردشگران یک تجربه بسیار فوق العاده و بی نظیری را رقم خواهد زد.

مهندس کبیری در پایان یکی از اهداف مهم این مجموعه اشتغالزایی برای مردم منطقه دانست و گفت:قطعا با تکمیل شدن این پروژه ۵۰۰ نیرو مشغول بکار میشوند.