همایش بزرگ الفبای مهربانی در شهر نور برگزار شد

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر نور همایش بزرگ الفبای مهربانی ویژه پیشکسوتان فرهنگی با حضور مسئولین شهری در دانشگاه آزاد واحد نور برگزار شد. به گزارش خبرنگار قلم ما ،نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد:برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از بازنشستگان، فرصتی است تا […]

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر نور همایش بزرگ الفبای مهربانی ویژه پیشکسوتان فرهنگی با حضور مسئولین شهری در دانشگاه آزاد واحد نور برگزار شد.
به گزارش خبرنگار قلم ما ،نماینده مردم نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد:برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از بازنشستگان، فرصتی است تا از زحمتکشان و فعالان عرصه آموزش و پرورش که تمام توان و انرژی خود را برای ارائه خدمت به دانش آموزان صرف نمودند، قدردانی کنیم.

IMG_20160602_103418

علی اسماعیلی عنوان کرد: برگزاری این مراسم همچنین یاد آور زحمات شبانه روزی این عزیزان است و امیدوارم که همواره از برکات وجودی و تجربیات ارزنده آن عزیزان، بهره‌مند باشیم.
وی اظهار داشت: بازنشستگان فرهنگی منبعی از خاطرات و تجارب تلخ و شیرین گذشته هستند که نباید بدون استفاده باقی بمانند و تا جایی که می‌توانیم باید از ظرفیت و تجربه ارزشمند این همکاران در آموزش و پرورش، استفاده بهینه صورت گیرد.
ارزش علم و دانش در تمامی جوامع بشری دارای جایگاه خاصی می باشد، ما برای این که مقام علم و جایگاه معلم هویدا باشد، قدر معلمین پیشکسوت را باید بدانیم، زیرا این ها خردمندان نظام تعلیم و تربیت هستند.
شهردار نور هم درگفتگو با خبرنگار قلم ما گفت : تجلیل از قشر زحمت کش و فرهنگیان عزیز برای ما یک وظیفه و تکلیف است.
مهندس سید صابر سجادی افزود: همانگونه که استاد شهید مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته است ، نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم جلوه می‌کند.
شهردار نوربیان کرد: معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند، لذا نقش آنان به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیا برای مردم است.

IMG_20160602_103422

در ادامه نعمت الله یوسفیان اظهار داشت: سرنوشت جوامع بشری مرهون سعی و تلاش آموزگاران و معلمان است. در قدرت و توان هیچ کس نیست که مقام و ارزش معلم را برشمارد.
رییس شورای شهر نورادامه داد: خداوند متعال نسبت به شان و مقام عالم و متعلم عنایت خاصی مبذول داشته و آنان را بر سایر طبقات ممتاز ساخته است. او به شخصیت آنان ارج نهاده و برای آنان امتیاز ویژه ای قائل شده است
این مسئول تصریح داشت: معلمی در قرآن به عنوان جلوه‏ ای از قدرت لایزال الهی، نخستین ویژگی ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی آمده و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اعظم اسلام (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.
سیدرضا حسینی هم معلم را طلایه دار پرچم هدایت و تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: علم و فضیلت آن دلیلی است که باعث می شود از معلمان و خادمین دانش که شغل انبیای الهی را بر دوش دارند، تقدیر کرد و در روایات ائمه اطهار فراوان دیده می شود که برای تعلیم علم و فضیلت، اهمیت فراوان قرار داده شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر نورافزود: همه ما وظیفه داریم از ساحت علم و دانش پاسداری کنیم.
این عضو شورا اذعان داشت: در تمام جوامع بشری معلم یک عشق و موهبت الهی می باشدو باید همه نهاد ها، ارگان ها از معلمین قدردانی کنند

IMG_20160602_103512

همچنین نایب رییس شورای اسلامی شهر نورضمن قدردانی ازپیشکسوتان فرهنگی اظهار کرد: معلمان در جامعه ما دارای منزلت و جایگاه رفیعی هستند و نقش مهم و مؤثری را در تعلیم و تربیت فرزندان ما وهدایت آنان دارند .
مهدی نیک نژاد خاطرنشان کرد: معلمان اقشار پرتلاشی هستند که با تمام توان برای پرورش نسل آینده سالم و پویا تلاش دارند. و خدمات معلمان در جامعه به عنوان عبادتي وصف ناپذير است چراكه در تربيت و رشد و نمو جامعه تاثير مستقيم دارد.
رئیس دانشگاه آزاد نور هم گفت:معلم ركن اصلي آموزش و پرورش است و اگر همه امكانات زيربنايي و خدماتي فراهم باشد اما معلم نباشد هيچ آموزش و پرورشي صورت نمي گيرد

IMG_20160602_103538

IMG_20160602_103543

IMG_20160602_103555صدرالدین متولی گفت:استاد مطهري يكي از افراد تاثير گذار در بعد معنوي و سياسي كشور بود كه در لباس معلم به روشنگري نسل جوان مي پرداخت.
وی با اشاره به جايگاه رفيع معلمان در كشور گفت: معلمان بدون هيچ چشم داشتي فقط براي خدمت به جامعه، خدمات ارزنده اي را به مردم و آينده كشور مي كنند
این مسئول گفت: معلمان در تمامی عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش‌آفرین هستند و حضور آنها در جامعه نشان از قدرت فرهنگی و روحیه بالای علم‌آموزی و تعلیم و تربیت اسلامی دارد و جامعه مدیون معلمانی است که با عشق و علاقه به این شغل مقدس می‌نگرند و دغدغه تربیت انسان‌هایی صالح و شایسته را برای تداوم آرمان‌های انقلاب و شهدا دارند..

IMG_20160602_103422

در پایان رئیس آموزش و پرورش نور گفت:: معلمان نقش کلیدی در شکوفایی استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و جوانان به ویژه قشر آینده ساز جامعه دارند..
احمد گرجی افزود: هیچ تحولی بدون نقش معلم و دستگاه تعلیم و تربیت درجامعه صورت نمی گیرد و اگر در انتظار جامعه ای سالم و با فرهنگ هستیم، باید مدارس را دریابیم .
وی تصریح کرد: معلمان با توجه به وظایفی که در جامعه به عهده دارند و به دلیل دغدغه ها و راهکارهای مناسبی را برای تعالی جامعه در ذهن خود همواره دارا می باشند ، و می توان از انها بیشتر در مسائل فرهنگی استفاده نمود .و بقا و کارآمدی نظام آموزش و پرورش به دانش و مهارت‌های انسانی وابسته است و این منابع انسانی همان معلمان هستند که منجر به ارتقا شایستگی‌های هر سازمانی می‌شود.