همزمان با دومین روز از هفته دولت طرح هادی مشارکتی خیابان اصلی روستای تنه رز به بهره برداری رسید

با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال و با حضور مسئولین شهرستانی و شهر چمستان طرح هادی مشارکتی خیابان اصلی روستای تنه رز به بهره برداری رسید. به گزارش قلم ما: رئیس شورای اسلامی روستای تنه رز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مساحت روستای تنه رز ۵۴ هکتار است که قسمتی از آن شالیزاری […]

با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال
و با حضور مسئولین شهرستانی و شهر چمستان طرح هادی مشارکتی خیابان اصلی روستای تنه رز به بهره برداری رسید.

به گزارش قلم ما:

رئیس شورای اسلامی روستای تنه رز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:
مساحت روستای تنه رز ۵۴ هکتار است که قسمتی از آن شالیزاری و قسمتی باغ مرکبات و مابقی هم محل سکونت اهالی روستا میباشد.

احمد بشیری در ادامه این مصاحبه افزود:  این روستا حدودا ۲۷ خانوار دائمی و ۵۰ خانوار شناور و ۱۰ خانوار مهاجر که دائمی هستند دارد و شغل مردم این روستا هم اکثرا کشاورزی است.

وی بیان کرد:مهمترین مشکلات روستا محل عبور گردشگران به جنگل است که با سرعت زیاد از محل عبور میکنند و این سبب ناراحتی مردم روستا میشود،همچنین آبیاری زمین های کشاورزی که از بالادست به ما فشار می آید.

وی با گله مندی از اداره آب و فاضلاب یکی از مهمترین مشکلات را آب شرب روستا بیان کرد و گفت:مشکل اصلی آب شرب روستا که در دوره جهاد لوله گذاری شد فرسوده شده است و در دوره قبل شورا،قسمتی هایی از لوله کشی با کمک اداره آب و فاضلاب روستایی تعویض شده است و اگر الان هم اداره آب و فاضلاب با شورا همکاری کند به ۵۰۰ متر لوله برای تعویض لوله های فرسوده هستیم ضمن اینکه ذخیر آب منبع برای ۴ روستا که ۳۰ سال پیش است کفاف این جمعیت را نمیدهد خصوصا در تعطیلات که شاهد حضور جمعیت شناور هستیم.

رئیس شورای تنه رز با بیان اینکه از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان میخواهیم با ما همکاری کند تا بتوانیم هرچه سریع تر فاز دوم طرح هادی این روستا را تمام کنیم افزود:این روستا کوچکترین روستا در منطقه نور است ولی زیبایی های بکر و طبیعت خدادای این روستا را زبانزد همگان کرده است.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه طرح هادی این روستا بیان کرد:اجرای این پروژه بصورت مشارکتی فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای اسلامی روستای تته رز با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان بطول ۷۵۰ متر با عرض اجرایی ۹ متر به بهره برداری رسید که عملیات اجرایی آن در فاز اول،
اجرای آبینه فنی و زیرسازی معبر توسط شورای اسلامی با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان،اجرای جدول کاتیو بطول ۱۵۰۰ متر و اجرای عملیات زیرسازی بطول ۶۷۵۰ متر مربع میباشد.

همچنین در فاز دوم اجرای آسفالت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در قالب قیر مشارکتی با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰میلیون تومان در قالب ریالی سال ۹۸ شامل اجرای عملیات آسفالت با تناژ بالغ بر ۴۷۰ تن است.

مجید بشیری دیگر عضو شورای تنه رز ضمن تقدیر از حمایت مسئولین اظهار کرد:خیلی سپاسگزاریم از مسئولین محترم شهر چمستان و شهرستان نور که در این شرایط کرونا که همیشه با ما همراه هستند و حمایت می کنند،خصوصا مهندس هزارجریبی بخشدار چمستان که در یکروز دوبار برای سرکشی به این روستا آمدند همچنین بقیه ادارات همیشه به ما لطف دارند از جمله ادارات برق و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نور.

گفتنی است احمد بشیری،مجید بشیری و مختار کنعانی از اعضای شورای اسلامی روستای تنه رز هستند.