همزمان با هفته دولت ساختمان دهیاری بنفشه ده به بهره برداری رسید

به گزارش قلم  ما: همزمان هفته دولت با حضور مسئولین شهرستانی ساختمان دهیاری بنفشه ده با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید. مهدی تقوی دهیار روستای بنفشه ده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از سال ۸۵ تا کنون و بیش از ۱۴ سال است که بنده دهیار این روستا هستم،اعضای […]

به گزارش قلم  ما:

همزمان هفته دولت با حضور مسئولین شهرستانی ساختمان دهیاری بنفشه ده با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مهدی تقوی دهیار روستای بنفشه ده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد:
از سال ۸۵ تا کنون و بیش از ۱۴ سال است که بنده دهیار این روستا هستم،اعضای شورای اسلامی این روستا در دوره پنجم آقایان رسول کاظمی بعنوان رئیس‌ شورا و علیرضا جوادی و مصطفی زارع بعنوان عضو شورای اسلامی روستا بنفشه ده هستند.

ساختمان دهیاری از آبانماه ۹۷ شروع کردیم و توانستیم بعد از یکسال امروز همزمان با دومین روز از هفته دولت شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم.

این پروژه با مساحت ۱۵۵ متر زمین و ۶۰ متر بنا و اعتباری بیش از یک میلیارد ریال و با اعتبارات محلی و استانی افتتاح شد.

مساحت این روستا طبق نقشه طرح هادی حدود ۴۰ هکتار است و طبق سرشماری ۱۵۵ خانوار داریم و ۵۰۰ نفر جمعیت بومی و جمعیت شناور روستا تقریبا ۵۰ تا ۶۰ خانوار هستند.

این روستا مرکز دهستان است و تقریبا بیش از ۴۵ روستا را تحت پوشش دارد و انشاالله طبق گفته مسئولین و قولی که دادند بحث بخش شدن این منطقه هم مطرح است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد این اتفاق بزرگ باشیم.

روستای بنفشه ده دارای خدمات اداری و آموزشی از قبیل پاسگاه،حوزه امام سجاد (ع)،درمانگاه،اورژانس ۱۱۵،خانه بهداشت،شبکه اتفاقات برق،خدمات کشاورزی بنفشه ده، مرکز مخابرات،شرکت تعاونی،پست بانک و راههای دسترسی روستا از قابلیت های آن است.

از مهمترین مشکلات این روستا بحث سالن ورزشی است که این موضوع را پیگیر هستیم که با مشکلاتی برای مجوز مواجه شدیم ولی باز پیگیر این موضوع هستیم تا هر چه زودتر شاهد این مهم در روستا باشیم.

یکی دیگر از مشکلات مهم ما طرح هادی روستا است که روستای ما درآمد چندانی ندارد و چون ساخت و سازها خیلی کم است و در آمدمحلی زیادی نداریم تا بتوانیم کوچه های روستایمان را آسفالت کنیم و با جناب آقای مهندس فرزانه نماینده محترم صحبت کردیم تا یک اعتبار ملی به پروژه طرح هادی اختصاص پیدا کند میتوانیم شاهد آسفالت کوچه های روستایمان باشیم.