پروژه پردیس سینمایی امید یک موقعیت فرهنگی در شهرستان نور

جلسه وضعیت پردیس سینمایی شهرستان نور با حضور ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ایران و عباس زارع مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، علی شادمان فرماندار شهرستان نور،داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان،شهردار و رئیس شورا نور و خبرنگاران برگزار شد. […]

جلسه وضعیت پردیس سینمایی شهرستان نور با حضور ولی الله فرزانه نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ایران و عباس زارع مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، علی شادمان فرماندار شهرستان نور،داوود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان،شهردار و رئیس شورا نور و خبرنگاران برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این جلسه اظهار کرد :خوشبختانه فضای فرهنگی هنری و رسانه ای خوبی در شهرستان نور داریم و با رایزنی‌های نماینده محترم مردم نور و محمودآباد در مجلس و پیگیری‌های آقای شادمان فرماندار شهرستان نور، مجوز ساخت نخستین پردیس سینمایی استان را برای شهرستان نور صادر کردیم، اما متاسفانه عدم وجود تعامل‌های همگرایانه در این شهرستان باعث شده تا قضیه پردیس سینمایی به نتیجه نرسد.

عباس زارع در ادامه پیرامون آینده سینما امید گفت: پیش از این علیرغم بررسی امور مربوط به احداث پردیس در شهرستان نور و حصول نتایج مطلوب، اینک شاهد هدر رفتن تمام آن تلاش‌هاییم و در آستانۀ از دست دادن این امتیاز مهم در استان هستیم.
وی با اشاره به اینکه پس از ساخت و ساز سینما، سند آن به نام شهرداری نور صادر خواهد شد، گفت: ما ایجاد یک تعامل خوب از طرف شورا و شهرداری نور را انتظار داریم و توقع ما ایجاد یک همگرایی فرهنگی هنری در بین مسئولین این شهرستان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اتمام فرصت اخذ وام ۴% یک میلیارد تومانی، گفت: امروز آخرین فرصت ثبت نام برای دریافت این وام بوده است که بدلیل عدم تعامل شورا و شهرداری، این فرصت عملا از دست رفته و برای احیای آن باید تلاشی مضاعف به انجام برسانیم.
زارع در خصوص احتمال ابطال مجوز ساخت پردیس در نور و انتقال آن به یک شهر دیگر افزود: پیش از این قرار بود تا پایان آبان ماه وضعیت این پروژه به یک نتیجه نهایی برسد، اما با روند فعلی در شهرستان نور و وجود مشکلات بر سر انتخاب پیمانکار و حل و فصل سایر مشکلات ایجاد شده، امیدواریم تا پایان آبان این مشکلات مرتفع شوند، در غیر این صورت ما مجبور به صدور مجوز این پردیس سینمایی برای یک شهر دیگر هستیم که اتفاقا شهرهای بسیاری خواهان جابجایی پردیس سینمایی امید هستند.

نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد هم در این جلسه اظهار کرد: پروژه فرهنگی پردیس سینمای امید یک موقعیت مناسب فرهنگی است و بدلیل اعتبارات دولتی که دارد باید هرچه سریعتر از ناهماهنگی هایی که در این پروژه صورت گرفت و مانع پیشرفت پروژه شد جلوگیری کرد تا پروژه به سرانجام برسد.

فرماندار شهرستان نور هم با بیان اینکه پروژه پردیس سینمایی امید با توجه به شرایط اقتصادی تا کنون به نتیجه نرسید اظهار کرد،روند احداث این پروژه پس از کلنگ زنی و انتخاب پیمانکار غیربومی که به قول هایی که داد متوقف شد.

علی شادمان اشاره کرد هم اکنون ۶ پیمانکار برای احداث این پروژه اعلام آمادگی کردند که قرار شد با حضور در شهرداری،کار را پیگیری کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با بیان اینکه پروژه پردیس سینمایی امید یک موقعیت فرهنگی استثنایی برای شهرستان نور است گفت:متاسفانه اگر هرچه سریعتر در این خصوص همکاری نشود این امتیاز و موقعیت ویژه از شهرستان سلب خواهد شد.

گفتنی است در پایان جلسه  از حمیدرضا محمدپور هنرمندبرگزیده موسیقی تجلیل به عمل آمد.