مدیرعامل ایمپاسکو در مراسم کلنگ زنی احداث تونل معدن گلندرود؛ ایمپاسکو به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کند

مدیرعامل ایمپاسکو گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خود را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی می‌داند و معادن تابعه شرکت نیز به مرور زمان به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کنند. خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مراسم کلنگ زنی تونل جدید معدن زغال‌سنگ گلندرود عنوان کرد: به […]

مدیرعامل ایمپاسکو گفت: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خود را ملزم به رعایت مسائل زیست محیطی می‌داند و معادن تابعه شرکت نیز به مرور زمان به سمت معدن‌کاری سبز حرکت می‌کنند.

خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در مراسم کلنگ زنی تونل جدید معدن زغال‌سنگ گلندرود عنوان کرد: به منظور حفاظت از محیط زیست و طبیعت بی نظیر ایران، تلاش ما بر این است تا با استفاده از فناوری‌های به روز و تکنولوژی‌های نوین معدن‌کاری از جمله بهره‌برداری با تجهیزات مکانیزه یا نیمه‌ مکانیزه با توجه به شرایط معدن، آسیبی به محیط زیست نرسانیم و در راستای تبدیل شدن به معدن سبز گام‌های جدی‌تر برداریم.

کریم‌نژاد با بیان اینکه نیاز صنایع معدنی کشور استخراج هر چه بیشتر زغال خام است، توضیح داد: با افتتاح این تونل یک میلیون تن ذخیره آماده بهره‌برداری و استخراج خواهد شد؛ صنایع معدنی ما نیاز به ۶ میلیون تن زغال خام دارد که ما نیز در راستای تامین این نیاز گام برمی‌داریم.

وی افزود: با مذاکرات انجام شده توسط بهره‌بردار این پروژه، تجهیزات لازم از خارج کشور وارد می‌شود و طی دو سال آینده این تونل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل ایمپاسکو تاکید کرد:‌ با تجهیز و بهره‌برداری از فرصت‌های معدنی در گلندرود، زمینه اشتغال نیروهای بومی بیش از پیش در این منطقه فراهم می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای دستیابی به تولید تعیین شده در سند چشم‌انداز زغال‌سنگ باید کشف ذخایر جدید زغال و تجهیز و بهره‌برداری از معادن زغال در راستای کاهش واردات مورد توجه قرار گیرد.