فرماندار محمودآباد خبر داد :ایجاد ۱۰۵ فرصت شغلی برای جوانان محمودآبادی تا پایان سال جاری

فرماندار محمودآباد گفت: با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش به ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی محمودآباد ۱۰۵ فرصت شغلی برای جوانان بیکار و جویای کار در شهر محمودآباد تا پایان سال جاری ایجاد می‌شود. به گزارش خبرگزاری قلم ما از شهرستان محمودآباد، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید […]

فرماندار محمودآباد گفت: با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش به ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی محمودآباد ۱۰۵ فرصت شغلی برای جوانان بیکار و جویای کار در شهر محمودآباد تا پایان سال جاری ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قلم ما از شهرستان محمودآباد، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان به ریاست ربیع فلاح استاندار مازندران و با حضور حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، سید داوود موسوی امام جمعه محمودآباد، یحیی یوسف‌پور فرماندار محمودآباد و سایر مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین مدیران عامل بانک‌های شعب مازندران در محل مرکز آموزش مدیریت نفت محمودآباد برگزار شد.

فرماندار محمودآباد طی سخنانی در این جلسه با اشاره به موقعیت و ظرفیت‌های خاص شهرستان محمودآباد از جمله قرار گرفتن در جاده بین‌المللی ترانزیت کالا و پایتخت کشورمان و کریدور شهرهای ساحلی مازندران، گفت: شهرک صنعتی شهدای محمودآباد از اهمیت خاصی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

یحیی یوسف‌پور افزود: گنجایش محدود شهرک صنعتی شهدای محمودآباد مانع از استقرار سایر صنایع برای ایجاد فرصت شغلی جدید شده و با توجه به اینکه ۵۰ هکتار از زمین‌های پیرامون این شهرک توسط شرکت شهرک صنعتی استان خریداری شده، انتظار می‌رود تا با تغییر کاربری زمین موصوف بتوانیم شاهد علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و صنایع جدید در این شهرک باشیم که بدون شک در رشد اقتصادی منطقه مؤثر است.

وی اظهار کرد: ۷۱۲ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان محمودآباد دایر بوده که از این تعداد ۸۵ واحد در بخش صنعت و ۶۲۷ واحد آن در حوزه تولیدی و کشاورزی مشغول به فعالیت است.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید محمودآباد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از هشت جلسه این کارگروه در محمودآباد تشکیل شده و تلاش شده است تا بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود در محمودآباد نسبت به رفع و گره‌گشایی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در بخش صنعت بیش از ۶۰ واحد دایر و فعال است و نزدیک به ۲۵ واحد غیرفعال بوده و در حوزه کشاورزی نیز ۵۸۴ واحد فعال و ۱۲ واحد در حال ساخت است که در مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در این واحدها مشغول به‌کار هستند.

یوسف‌پور بیان کرد: بر اساس آمار ارائه‌شده از دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ۱۵۴ واحد تولیدی و صنعتی در سامانه بهین‌یاب در قالب بسته رونق تولید ثبت نام کردند که از این مجموعه ۳۹ واحد در حوزه صنعت و ۱۱۵ واحد در حوزه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: از مجموعه واحدهای ثبت‌نام‌شده در سامانه بهین‌یاب ۱۶ واحد شامل ۹ واحد در حوزه صنعت و ۷ واحد در بخش کشاورزی برای اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان برابر مصوبه کارگروه استان به بانک‌های عامل استان برای انعقاد قرارداد ثبت شده‌اند.

فرماندار محمودآباد اظهار کرد: با تخصیص ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب سرمایه در گردش به ۱۶ واحد صنعتی و تولیدی محمودآباد ۱۰۵ فرصت شغلی برای جوانان بیکار و جویای کار در شهر محمودآباد تا پایان سال جاری ایجاد می‌شود.

این مسؤول در پایان با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی با مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان با اشاره به گلایه‌های فعالان این عرصه مبنی بر افزایش سود بازپرداخت تسهیلات مأخوذه از بانک‌ها، تخصیص نیافتن تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای بدهکار به بانک‌ها و نبود اختیارات مدیران بانک‌ها در شهرستان‌ها خواستار تعامل هر چه بیشتر بانک‌ها در رفع موانع و مشکلات این صنایع شد.