دومین نمایشگاه تخصصی عسل و فرآورده‌های زنبور عسل با هدف استفاده از ظرفیتهای شهرستان نور برپا شد.

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان دومین نمایشگاه تخصصی عسل و فرآورده‌های زنبور عسل با هدف استفاده از ظرفیتهای شهرستان نور برپا شد. به گزارش قلم ما، مهندس توکلی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عسل و فرآورده‌های زنبور عسل اظهار داشت: با توجه به اهمیت عسل و فواید آن که در قرآن کریم به […]

به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر رویان دومین نمایشگاه تخصصی عسل و فرآورده‌های زنبور عسل با هدف استفاده از ظرفیتهای شهرستان نور برپا شد.
به گزارش قلم ما،
مهندس توکلی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عسل و فرآورده‌های زنبور عسل اظهار داشت: با توجه به اهمیت عسل و فواید آن که در قرآن کریم به آن اشاره شده است برای همه ما ثابت شده که ارزش غذایی عسل در سلامتی انسان‌ها فوق‌العاده بالاست.

شهردار رویان بر ایجاد و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از عسل به عنوان مواد غذایی موثر در سلامتی انسان‌ها تاکید کرد و گفت: باید با برپایی این گونه نمایشگاه‌ها فرهنگ استفاده از این نوع مواد غذایی سالم و مقوی را بالا برد.

وی تصریح کرد: باید زنبورداران و افرادی که در زمینه تولید عسل فعالیت می‌کنند کمک کنند تا مردم بیشتر به سمت استفاده از عسل و فرآورده‌های زنبور عسل گرایش پیدا کنند.

شهردار رویان با اشاره به کیفیت بسیار بالای عسل استان در شهرستان نور نسبت به سایر مناطق تولید کننده عسل کشور، افزود: منطقه نور یکی از مناطق مهم ایران بوده و عسل هم در این منطقه از کیفیت بسیار بالایی نسبت به سایر نواحی تولید کننده ی عسل برخوردار است که دلیل ان هم محل تغذیه وکار زنبور عسل در این منطقه و پاکدستی زنبورداران می باشد.

وی اظهار کرد: کسانی که در زمینه زنبورداری و تولید عسل فعالیت می‌کنند باید بیشتر تلاش کنند تا عسل به عنوان مواد غذایی سالم جذابیت خاصی در بین جوانان داشته باشد تا زیاد از این ماده کاملاً طبیعی و منحصر به فرد استقبال کنند.

مهندس توکلی در ادامه افزود:
این نمایشگاه در راستای ترویج مشاغل سالم و اقتصاد مقاومتی و آشنایی شهروندان با خواص عسل و فرآورده های مختلف آن و تاثیر آن در سلامت غذایی جامعه و عرضه تولیدات زنبورداران به همشهریان و گردشگران برگزار شد و فرصتی برای شناساندن توانمندی های زنبورداران شهرستان در اشتغالزایی، کار آفرینی و ترویج فرهنگ سلامت غذایی و دسترسی شهروندان به عسل مرغوب با قیمت مناسب و بدون واسطه و آشنایی با فرآورده های آن مانند گرده گل، موم، بره موم و ژله رویال است.
شهردار رویان با اشاره به اینکه سال قبل این نمایشگاه با استقبال خوب شهروندان و گردشگران روبرو شد افزود: امیدواریم با حمایت مسئولین این نمایشگاه هرساله برگزار گردد و انشالله برنامه ی سال اینده برگزاری نمایشکاه در شهریور ماه و باحضور زنبور داران شهرستان نور در شهر رویان خواهد بود.

در ادامه هادی خنجری اظهار داشت : برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی موجب ارتقاء کیفیت، توسعه کسب و کار و معرفی بهتر محصول خواهد شد.
فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ظرفیت های بسیار بالایی در زمینه تولید محصولات کشاورزی از جمله عسل است اظهار کرد: باید با برپایی چنین نمایشگاه ها به افزایش سرانه مصرف این محصول با توجه به ارزش غذایی آن در میان تمامی اقشار جامعه کمک کرد.
به گفته خنجری برای توسعه شهرستان باید با فراهم کردن بسترهای لازم در زمینه تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و تبلیغات محصولات تولیدی شهرستان از راه های مختلف، این تولیدات را علاوه بر عرضه در سطح شهرستان به سایر نقاط کشور صادر کرد.
فرماندار شهرستان نور در خصوص معرفی محصولات کشاورزی شهرستان به تمام کشور گفت: برپایی این نمایشگاه ها تاثیر زیادی در رشد و اقتصاد شهرستان دارد.
وی افزود: اجرای برنامه های مختلف این چنینی باعث رونق تولید، ارتقاء کیفیت و معرفی محصولات بهتر برای عرضه به بازار مصرف ودر نهایت کسب سود و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان خواهد شد.