رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید_کرد : نهادینه کردن فرهنگ عظیم مکتب سرخ حسینی با بهره گیری از ظرفیتهای تعزیه خوانان امری ضروری است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید_کرد : نهادینه کردن فرهنگ عظیم مکتب سرخ حسینی با بهره گیری از ظرفیتهای تعزیه خوانان امری ضروری است. ?آئین اختتامیه هفتمین سوگواره تعزیه (غریب) با انتخاب گروه های برتر به پایان رسید. ?داوود فلاح ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در گزارش اختصاصی با […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور تاکید_کرد :

نهادینه کردن فرهنگ عظیم مکتب سرخ حسینی با بهره گیری از ظرفیتهای تعزیه خوانان امری ضروری است.

?آئین اختتامیه هفتمین سوگواره تعزیه (غریب) با انتخاب گروه های برتر به پایان رسید.

?داوود فلاح ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور در گزارش اختصاصی با قلم ما اظهار کرد: نهضت عاشورا یک فرهنگ اصیل مذهبی است که از بطن اسلام ناب محمدی برخاسته و هیچ گاه محدود به زمان و جغرافیایی خاصی نیست.

?فلاح با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیروی از اهل بیت (ع) و استفاده از سیره آنها در جامعه هستیم، گفت: جامعه که در آن سیره اهل بیت (ع) جاری باشد هیچ وقت گمراه نخواهند شد و راه پیشرفت و تعالی را طی می کند.

?وی بیان کرد: ییلاقات شهرستان نور از دیرباز در بحث تعزیه خوانی بسیار اثر گذار بودند و افراد بسیار بزرگی در این راستا فعالیت میکنند.

?فلاح افزود: شهرستان نور تاریخچه بسیار خوبی در تعزیه خوانی دارد و باید این مهم به نسل جوان شهرستان شناسانده شود.

?رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با اشاره به این سوگواره بیان کرد:#سوگواره تعزیه استان مازندران در جهت #ترویج ادبیات و فرهنگ بالای شبیه خوانی و تعزیه خوانی برگزار گشت.

?فلاح در ادامه با تشریح اقدامات و برنامه های انجام شده در این سوگواره افزود: هدف از برگزاری چنین برنامه‌ها و مراسمات مذهبی نهادینه کردن فرهنگ عظیم و عمیق مکتب سرخ حسینی در جامعه با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و مشارکت هنرمندان و تعزیه خوانان در امری ضروری است،چرا که در حقیقت تعزیه از یک سو ادبیات است و از سوی دیگر هم موسیقی و هم نمایش و آوایی که در تعزیه وجود دارد، آوایی است که با فرهنگ ما عجین شده است.

?وی در ادامه گفت: در طی این ۱۰ شب۱۰ شهر از جمله شهرهای نور محمودآباد آمل سوادکوه رویان بابلسر چمستان نوشهر بابل نکا با همکاری داشته اند و امروز آئین اختتامیه این سوگواره با حضور
#معاونت_هنری_اداره_کل_ارشاد مازندران، امام جمعه شهر و مسئولین ادارات و نهادها برگزار شد.

?همچنین از همه گروه های با اهدای تندیس و هدایای نقدی تجلیل شد