روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی میان سازمان و افکار عمومی هستند
امروزه صاحبنظران و کارشناسان علوم ارتباطات ،از روابط عمومی به عنوان حلقه ارتباطی میان سازمان و افکار عمومی نام می برند که می بایستی ضمن آگاهی از نیازهای مخاطبان سازمان و شهروندان از طریق رسانه و ابزارهای ارتباطی به طراحی راهکارهائی برای کاهش فاصله میان این نیازها و سیاستگذاریهای مسئولان بپردازد و در نهایت فرآیند پاسخگو […]
امروزه صاحبنظران و کارشناسان علوم ارتباطات ،از روابط عمومی به عنوان حلقه ارتباطی میان سازمان و افکار عمومی نام می برند که می بایستی ضمن آگاهی از نیازهای مخاطبان سازمان و شهروندان از طریق رسانه و ابزارهای ارتباطی به طراحی راهکارهائی برای کاهش فاصله میان این نیازها و سیاستگذاریهای مسئولان بپردازد و در نهایت فرآیند پاسخگو کردن سازمانها در قبال افکار عمومی را تسریع نمایند .
امروزه می توان روابط عمومی شهرداری ها را حلقه ارتباطی میان این نهادها و مخاطبان آن و عموم شهروندان برشمرد.
سید علی حسینی مسئول روابط عمومی شهرداری نور در گفتگو با خبرنگار قلم ما ،اظهار کرد: در روابط عمومی های مردمگرا، اهمیت افکار عمومی در صدر امور قرار دارد و بنابراین ، چنانچه روابط عمومی، افکار عمومی را نشناسد ، فعالیتهایش با موفقیت همراه نیست . پس یک کارکرد مهم روابط عمومی های شهرداری ها ، شنیدن صدای مردم است .
مسئول روابط عمومی شهرداری نور گفت:با توجه به گسترش روزافزون رسانه های ارتباط جمعی در جهان و تخصصی شدن بیش از پیش رسانه ها از یکسو و و پیشرفتهای سریع و چشمگیر در عرصه فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی از دیگرسو، روابط عمومی های شهرداری ها باید پاسخ دهندگان حرفه ای باشند و این روابط عمومیها که به دلیل اینکه اهداف و عملکردش بیش از سایر قسمتهای شهرداری ها با افکار عمومی سروکار دارد می بایست بیش از پیش خود را مجهز به ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری برای پاسخ صحیح و سریع به افکار عمومی نماید.
حسینی با اشاره به اینکه ارتباطات بین شهرداری و شهروندان، خبر و اطلاع رسانی و ارتباط با رسانه ها، دریافت، بررسی و پاسخگویی به شکایات مردمی، نامگذاری معابر و تهیه و نصب تابلوی آنها، رصد مشکلات شهری و فعالیت های شهرداری، فضاسازی شهر در مناسبت ها، مدیریت تبلیغات شهری، تا حدی زیباسازی شهر، ایجاد فضای مناسب برای تکریم ارباب رجوع در شهرداری و…از جمله کارهای روابط عمومی شهرداری ها است گفت: روابط عمومی مدون و برنامه ریزی شده یکی از ابزارهای قوی مدیریت افکار است، روابط عمومی به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و کارکنان، مسئولیت خطیری در فرآیند دسترسی مدیران و افکار جمعی کارکنان دارند به همین دلیل توجه ویژه به روابط عمومی، به عنوان نهادی که می تواند به صورت نظام مند، برنامه ریزی شده و سنجیده در جهت ایجاد، حفظ و گسترش تعامل و تفاهم مدیران با کارکنان اقدام کند، بسیار حائز اهمیت است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0