همزمان با دهه اول محرم طرح شمیم حسینی در شهرستان نور اجرا شد

همزمان با دهه اول محرم طرح شمیم حسینی با حضور مسئولین در شهرستان به اجرا در آمد. به گزارش قلم ما حجت الاسلام قنبر علی احمدی در طرح شمیم حسینی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد: یکی از بهترین آیین و آموزه های الهی ما احسان، انفاق،ایثار،مواسات و همدلی […]

همزمان با دهه اول محرم طرح شمیم حسینی با حضور مسئولین در شهرستان به اجرا در آمد.

به گزارش قلم ما حجت الاسلام قنبر علی احمدی در طرح شمیم حسینی ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اظهار کرد:

یکی از بهترین آیین و آموزه های الهی ما احسان، انفاق،ایثار،مواسات و همدلی است که دستگیری از نیازمندان در آن بسیار تاکید شده است و حتی سیدالشهدا فرمودند:نیازهایی که مردم دارند وشما از آن دستگیری کنید توفیقی است برای شما تا از آن برخوردارشوید چراکه ازاین آموزه های دینی و اخلاقی فردای قیامت جایگاه رفیع پیدا می کنید.

امام جمعه شهرستان نور افزود:سعی کنید وقتی نیازمندی به شما مراجعه می کند ناراحت و حساس نشوید،و با روی گشاده به مشکلاتش گوش فرا دهید و مطمئن باشید دستگیری از نیازمندان گشایش و حل مشکلات در زندگی و نشاط و آرامش را برای ما ایجاد می کند.

حجت الاسلام احمدی یکی از بهترین برنامه ها و آموزه های دینی را وقف دانست و بیان کرد:کسی که چیزی را وقف کرده در حقیقت چشمه ای جاری را در این دنیا ادامه داده و تاثیر چشمگیری در زندگی اش خواهد داشت.

در ادامه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور در این مراسم اظهار کرد:
در سالهای گذشته همزمان با دهه اول محرم اطعام دهی در محلات برای عزاداران سیدالشهدا اجرا می شد.

اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و دستور مقام معظم رهبری در قالب کمک های مومنانه ،مجموعه اداره اوقاف در قالب طرح شمیم حسینی و لبیک به ندای مقام معظم رهبری تمامی اجرای موقوفات خیرین نیک اندیش را منوط به تهیه بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند کردند تا در روستاهای اجرا شود.

این موقوفات در قالب ۸۰۰ بسته به ارزش ۴۰۰ هزار تومان می باشد که با هماهنگی دهیاران،شوراهای روستاها،هیئت امنا مساجد و فرمانده هان پایگاه ها اجرا و اولویت با خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و کسانی که در این فضای کرونایی آسیب دیدند می باشد.