✅رئیس اداره امور مالیاتی و دارایی شهرستان نور خبر داد: رشد ۱۰۷ درصدی اظهار نامه های مالیاتی در سال ۹۹

✅کاظم خادمی یکی از مدیران موفق و نمونه شهرستان نور که حدود چهار سال است ریاست اداره امور مالیاتی و دارایی این شهرستان را بر عهده دارد در گفتگوی اختصاصی با قلم ما با بیان اینکه بیشترین مودیان مشمول بر مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی(شرکت ها)مشاغل،نقل و انتقال املاک و ارزش افزوده هستند،افزود:تعداد کل اظهارنامه […]

✅کاظم خادمی یکی از مدیران موفق و نمونه شهرستان نور که حدود چهار سال است ریاست اداره امور مالیاتی و دارایی این شهرستان را بر عهده دارد در گفتگوی اختصاصی با قلم ما با بیان اینکه بیشترین مودیان مشمول بر مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی(شرکت ها)مشاغل،نقل و انتقال املاک و ارزش افزوده هستند،افزود:تعداد کل اظهارنامه های مالیاتی در سال ۱۳۹۸تعداد ۸۸۶۳ فقره و در سال ۱۳۹۹ تعداد ۹۴۷۸ فقره بوده است که به نسبت سال ۱۳۹۹ شاهد رشد ۱۰۷ درصدی بودیم.

وی در ادامه بیان داشت:
شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری مودیان به واحدهای مالیاتی با ارسال الکترونیکی اظهارنامه مشروط به تکمیل ثبت نام الکترونیکی که با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی کشورو ازطریق سامانه اینترنتی عملیات مالیاتی مودیان www.tax.gov.ir امکان پذیر خواهد بود.
همچنین نحوه اطلاع رسانی در مورد ثبت اظهارنامه مالیاتی بصورت پیامکی و ابلاغ الکترونیکی اطلاع رسانی میشود که با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی از کلیه اقدامات انجام شده مطلع می گردند.
www.evat.ir : سامانه مالیات برارزش افزوده www.intamedia.ir پایگاه اطلاع رسانی
این مسئول در خصوص نحوه محاسبه دریافت مالیات خاطرنشان کرد:
بر اساس اصل ۵۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هیچ نوع مالیاتی وضع نمی شود مگر به موجب قانون. مالیات ها در ایران به دو نوع کلی مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می شوندکه هر کدام از این دو شامل زیر مجموعه های متعدد هستند که نحوه محاسبه هر کدام ازاینها نیز طبق آخرین اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳۱/۴/۱۳۹۴ و احکام مالیاتی قانون بودجه مصوب سال مورد نظر تعیین و اجراء میگردد.بطور کلی مالیات از درآمدهای افراد گرفته می شود که بر حسب نوع درآمد اعم از مشاغل، املاک، اشخاص حقوقی، ارث ،دارایی ، ارزش افزوده و … درآمد مشمول مالیات مودی محاسبه و بر اساس نرخهای مذکور درآن منبع و سال، مالیات اخذ می شود.
خادمی تعداد پرونده های فعال و غیر فعال در شهرستان را
حدود ۱۲۵۰۰ پرونده فعال و حدود ۸۰۰ پرونده غیر فعال ذکر کرد و افزود:این اداره
تقریباً با کلیه ادارت ؛ از جمله جهاد کشاورزی ،اداره ثبت اسناد و املاک، راه و شهرسازی ، دادگستری،مخابرات ، راهنمایی و رانندگی ،منابع طبیعی ،راهداری،اوقاف و کلیه بانکهای سطح شهرو شهرداری ها و شوراهای اسلامی تعامل و همکاری دارد.

رئیس اداره داریی شهرستان نور خاطرنشان کرد:درمرحله اول مهمترین مساله برای اینجانب طرح تکریم ارباب رجوع ،نحوه برخورد با ارباب رجوع از هرگروه و صنفی و با هر روحیه ای اعم از ناراحت ،عصبانی ، خوشحال و … ، وظیفه خود و کارمندان قرار دادم تا با میل و رغبت پاسخگوی ارباب رجوع باشند. مرحله دوم شناسایی مودیان جدید مالیاتی ،افزایش در دریافت اظهارنامه های مالیاتی (خوداظهاری) در نتیجه افزایش در وصولی این اداره که همگی با تلاش مجدانه کلیه همکاران گرامی این اداره امکان پذیر بوده که بطور نمونه اختصاص مبالغی بعنوان عوارض ارزش افزوده از سهم این شهرستان و تخصیص و واریز به حساب شهرداری ها که نسبت به دوره های مشابه افزایش داشته است.
همچنین برگزاری دوره های آموزشی ونیز برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی مختلف برای ارتقاء سطح(کیفی) کارکنان و نیز برگزاری کلاسهای متعدد برای مودیان مالیاتی جهت اطلاع آنها از قوانین ومقررات مربوطه تواماً همراه بوده است. همچنین در سطح کمی نیز در حد توان و بودجه تغییراتی درفضای اداری و نیروی انسانی و… انجام گردید.

وی در پایان گفت:ضمن تشکر از شما ، یادآور میشودکه دولتها برای ارائه خدمات اجتماعی نیازمند کسب درآمد هستند که در اقتصاد امروز دنیا مالیات یک منبع درآمدی مهم برای دولتها تلقی می شود که این مساله محقق نمی شود مگر با افزایش درامد هاو نیز افزایش سطح فرهنگ عمومی مالیات که دربخش اخیر علاوه بر وزارتخانه متبوع ، صدا و سیمای جمهوری اسلامی و بخش خبرنگاران اصحاب جراید و… نیز نقش به سزایی خواهند داشت.