با حضور معاون استاندار مازندران مجهزترین مرکز دیالیز استان در شهرستان نور به بهره برداری رسید

 مرکز دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) نور با حضور حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ، دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،زمان حریرچی مدیرعامل مهرگان و خیر سازنده مرکز دیالیز شهرستان نور،مهندس سالار مدیریت مجموعه مهرگان ،دکتر حسینی مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور و دیگر مسئولین شهرستان به بهره‌برداری رسید.   مرکز دیالیز […]

 مرکز دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) نور با حضور حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران ، دکتر شادمان فرماندار شهرستان نور،زمان حریرچی مدیرعامل مهرگان و خیر سازنده مرکز دیالیز شهرستان نور،مهندس سالار مدیریت مجموعه مهرگان ،دکتر حسینی مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور و دیگر مسئولین شهرستان به بهره‌برداری رسید.

 

مرکز دیالیز شهرستان نور الگویی بی نظیر برای همه پروژه های حوزه سلامت

به گزارش قلم ما:حسن خیریانپور در این مراسم ضمن تقدیر از مجموعه مهرگان خیر سازنده مرکز دیالیز شهرستان نور اظهار کرد:خوشحالم امروز شاهد افتتاح پروژه ای هستیم که با همت و تلاش همه مسئولین شهرستان بویژه خیر محترم حوزه سلامت به بهره برداری رسید.

معاون استاندار مازندران گفت:این پروژه با این زمانبندی و نظم در خور تحسین است که هم در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری رسید و هم از نوع کیفیت کار که بهترین مصالح در آن استفاده شد و باید گفت الگویی بینظیر برای پروژه های حوزه سلامت است.

راه اندازی مرکز جدید دیالیز از مطالبات مردمی

فرماندار نور هم در این مراسم اظهار کرد: بخش جدید دیالیز بیمارستان  با  ۴۰۰ متر مربع زیربنا در مدت حدود چهار ماه ساخته شده است.

علی شادمان با بیان اینکه این بخش دارای ۲۰ تخت مجهز و مدرن است ، افزود:‌ برای ساخت و تجهیز این بخش پنج میلیارد تومان هزینه شده است که از این میزان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و بقیه از اعتبارات دولتی تامین و پرداخت شده است.

وی گفت : این بخش با ۱۰ پرستار به بیماران دیالیزی شهرهای نور ، محمود آباد و نوشهر خدمات ارائه می کند.

فرماندار نور راه اندازی بخش جدید دیالیز را از مطالبات مردمی دانست و اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی این بخش مشکلات بیماران دیالیزی این شهرستان و شهرهای اطراف برطرف می شود.

بهره برداری از بهترین و مدرن ترین مرکز دیالیز استان در فاصله زمانی کوتاه 

نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد:باید از فرماندار محترم شهرستان و دیگر دست اندرکاران تشکر کنیم که هر دوشنبه با جلساتی که میگذاشتند بطور جدی پیگیر احداث این مرکز بودند و جای تقدیر دارد که این مرکز با بهترین و مدرن ترین تجهیزات در فاصله زمانی چهار ماهه به بهره برداری رسید.

فرزانه افزود: یکی از مهمترین مشکلات بیماران دیالیز این منطقه و همچنین شهرستان های مجاور حل شد و امیدواریم شاهد کاهش درد و رنج این بیماران باشیم.

هدف مجموعه مهرگان کمک به بیماران دیالیز بود

زمان حریرچی مدیر عامل مهرگان و خیرسازنده مرکز دیالیز شهرستان نور هم در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:سالهای طولانی است که بهمراه همسرم مهندس راودمند و همکاران بسیار خوبی که در این مجموعه داریم سعی کردیم در استان مازندران و این منطقه فعالیت داشته باشیم.

مدیر عامل مهرگان گفت: ما چون در این منطقه هم کار میکنیم و هم زندگی میکنیم وظیفه خود میدانیم تا هر کمکی از دستمان بر بیاید انجام دهیم تا بتوانیم برای رفاه و آسایش منطقه موثر باشیم.

خیرسازنده مرکز دیالیز بیان کرد:یکی از مهمترین حوزه هایی که توانستیم اقدامات خوبی انجام دهیم موضوع دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) نور بود که در این زمینه هم اعلام آمادگی کردیم و با کمک شایان تقدیر آقای فرماندار و همکاری ریاست بیمارستان و دیگر ارگان های مربوطه توانستیم با حضور مهندس سالار نماینده ما این حمایت مالی را انجام دهیم تا امروز شاهد بهره برداری از مرکز دیالیز شهرستان نور باشیم.

وی گفت:خدا را شکر این مرکز با سرعت خوبی به سرانجام رسید و هدف ما کمک به بیماران دیالیز بود.

حریرچی در پایان گفت:اعتقاد من و همسرم این است که حضور انسانها در دنیا باید تاثیر مثبتی داشته باشد و امیدواریم بتوانیم باز هم شاهد اینگونه همکاری ها در این منطقه باشیم.

*تلاش مجموعه مهرگان در حوزه سلامت شهرستان نور

در ادامه مهندس سالار مدیریت مجموعه مهرگان و خیر سازنده مرکز دیالیز ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان نوراظهار کرد:مجموعه مهرگان سالهای طولانی در زمینه ایجاد آبادانی در عرصه های مختلف در این منطقه تلاش نموده است و در صدد است با لطف خداوند و همکاری مسئولین محترم استانی و شهرستانی هر آنچه در توان دارد در این زمینه انجام دهد.

وی اشاره کرد:این مرکز دیالیز به پیشنهاد فرماندار محترم و مجموعه مهرگان در حال احداث است که امیدواریم نقش موثری در بهبود حوزه سلامت شهرستان و درمان بیماران این مرکز داشته باشد.

مهندس سالار در پایان با تشکر از مدیر عامل شهرک مهرگان که در واحد سلامت شهرستان نور گامی موثر برداشتند بیان کرد: امیدوارم با وحدت و همدلی شاهد آبادانی و پیشرفت در همه حوزه های شهرستان باشیم.

گفتنی است مرکز دیالیزشهرستان نور شامل اتاق (سالن) بیماران، اتاق RO ، اتاق تمیز و کثیف، اتاق استراحت پرسنل، اتاق استراحت همراهان و انبار است.

شهرستان نور با جمعیتی بالغ بر ۱۲۱ هزار نفر دارای  ۸۷ بیمار دیالیزی است.