رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نورتاکید کرد:شهرستان نور سرآمد شهرستان های کشور در حوزه فرهنگ ، هنر و ادبیات

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوراظهار کرد: اینکه شهرستان نور در حوزه  فرهنگ ، هنر و ادبیات در کشور سرآمد شهرستان های کشور و بعنوان شبکه ای خلاق و در بخش های مختلف به مرحله داوری های کشوری رسیده است . به گزارش قلم ما، داود فلاح در نشست خبری انجمن صنفی خبرنگاران […]

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوراظهار کرد: اینکه شهرستان نور در حوزه  فرهنگ ، هنر و ادبیات در کشور سرآمد شهرستان های کشور و بعنوان شبکه ای خلاق و در بخش های مختلف به مرحله داوری های کشوری رسیده است .

به گزارش قلم ما، داود فلاح در نشست خبری انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان نور با بیان اینکه در این مدتی که در مجموعه فرهنگ و ارشاد شهرستان نور بودم سعی کردم بعنوان یک شهروند نوری و یک خدمت گذار فعالت بکنم.

وی گفت:یکی از حوزه هایی که خیلی خوب در آن کار شد و توفیقات زیادی در آن داشتیم حوزه کتاب بود که این اداره در ترویج کتاب و کتابخوانی  تلاش های زیادی شد  باشگاههای کتابخوانی،روستاهای دوستدار کتاب، تجلیل از مروجان کتاب و کودکان با کتاب یعنی نوشتن نامه توسط کودکان به نویسندگان که در این حوزه توفیقات خیلی خوبی در این زمینه داشتیم.

رئیس ارشاد نور بیان کرد:همچنین در این حوزه باشگاه های کتابخوانی زیادی با کمک آموزش و پرورش راه اندازی شد و الان در سطح شهرستان نور باشگاه های کتابخوانی زیادی داریم و همچنین اکثر مهدکودک های شهرستان باشگاه های کتابخوانی دارند.

وی گفت:در سال گذشته سه روستای دوستدار کتاب مقام آوردند که در بخش مرکزی روستای ایزخورده و در بخش چمستان روستاهای کردآباد و شیرکلا از بخش چمستان که در سطح کشور مقام آوردند.

فلاح افزود:تشویق از مروجان کتابخوانی و ۱۰ نویسنده شهرستان هم یکی اقدامات مهم در حوزه کتابخوانی بود که به داوری کشوری راه پیدا کرد.

این مسئول اشاره کرد:شهرستان نور بعنوان شهرستان خلاق کشور در حوزه ادبیات سرآمد شده است و به داوری کشوری راه یافته است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ آموزشگاه آزاد هنری گفت: این آموزشگاه ها و موسسات ضمن تاثیرگذاری در زمینه هنری شهرستان به اشتغالزایی هم کمک می کند.

فلاح از برگزاری دو جشنواره استانی نوای مررغ آمین و جشنواره تئاتر در شهرستان نور خبر داد و گفت:این جشنواره ها بمناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر  برگزار میشود که جشنواره تئاتر خیابانی در گستره استان مازندران با حمایت بخش های خصوصی مجموعه مهرگان و مجموعه تفریحی توریستی دشت و همچنین برخی از ادارات برگزار میشود.

فلاح با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث سینما امید در تاریخ ۲ آبان سال ۹۸ خاطرنشان کرد : اگر بر اساس برنامه زمانبندی شده عمل می شد ، تاکنون این سینما باید افتتاح میشد اما تاکنون این موضوع به سرانجام نرسید و شهرداری خیلی کند عمل میکند.

این مسئول با بیان اینکه من یک سرباز رسانه ای و فرهنگی برای شهرم هستم افزود:با تمام قدرت و توان از سینما امید شهرستان نور دفاع کردم و امیدوارم بزودی این مشکلات مرتفع گردد و شاهد افتتاح سینما پردیس امید در شهرستان نور باشیم.

وی در پایان گفت:فعالیت های زیادی در زمینه اجتماعی تا کنون صورت گرفت که جشنواره اصلاح موی سر ایرانی یکی از این فعالیت ها است که مورد توجه وزارت ارشاد قرار گرفته است.