فرماندار نور:شهرداری و شورا تمام همت و تلاش خود را در خصوص اجرایی شدن پردیس سینمایی کار گیرند

زیرساخت‌های فرهنگی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌آیند. برخی از این زیرساخت‌ها از ضروریات هستند فضاهایی مانند کتابخانه، سالن تئاتر، سینما و فرهنگخانه‌ها امروز در هر جامعه‌ای یک نیاز اساسی به شمار می‌آیند، اما سینما در بین این فضاها معمولا به خاطر بیشتر مورد توجه قرار داشتن جامعه و گسترده‌تر بودن مخاطبان بیشتر به عنوان یک نیاز […]

زیرساخت‌های فرهنگی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌آیند. برخی از این زیرساخت‌ها از ضروریات هستند فضاهایی مانند کتابخانه، سالن تئاتر، سینما و فرهنگخانه‌ها امروز در هر جامعه‌ای یک نیاز اساسی به شمار می‌آیند، اما سینما در بین این فضاها معمولا به خاطر بیشتر مورد توجه قرار داشتن جامعه و گسترده‌تر بودن مخاطبان بیشتر به عنوان یک نیاز مطرح شده است. بر همین اساس سینما برای هر شهری یک نیاز اساسی محسوب می‌شود. به‌ویژه این‌که پس از چند سال کم‌رونقی، دوباره گیشه‌ها فروش بیشتری دارند و سالن‌ها برای پخش برخی فیلم‌ها پر می‌شوند.

به گزارش قلم ما،نام شهرستان نور برای داراشدن عنوان بیستمین ایستگاه ایجاد پردیس سینمایی امید به ثبت رسید و کلنگ آن با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به زمین زده شد.

اما با گذشت یک سال و اندی همچنان در پیچ‌وخم‌ مشکلات اولیه است و درصورتی‌که برای تحقق این عنوان زودتر اقدام نشود، احتمال دارد امتیاز بهره‌مندی سینما از شهرستان نور سلب شود.

اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مطابق برنامه ریزی انجام شده مراحل اداری را انجام و نقشه های پروژه را در اختیار شهرداری نور قرار می دهد اما در عین تعجب همگان به نظر می رسد این پروژه نیز در راهروهای شهرداری نور به باد فراموشی سپرده شد.

مردم به عنوان صاحبان اصلی شهر تمامی اقدامات ریز و درشت شهردار و مسئولین شهری را رصد می کنند و توسعه را در ابعاد گوناگون خود می خواهند همان قدر که یک نوری به خیابان و پیاده رو و تیرهای نونوار بین بلواری به عنوان مبلمان شهری و زیبامنظر می نگرد به توسعه اماکن فرهنگی و ورزشی و آموزشی نیز نیازمند است.

به هر حال در صورت همین سردرگمی و کارشکنی، مجوز ساخت و هزینه مشارکتی ساخت اداره کل ارشاد استان طی روزهای آینده از این شهر به شهری دیگر منتقل می شود و حسرتی دیگر بر دل هر نوری می ماند.

فرماندار شهرستان نور در توضیحاتی به چگونگی اختصاص مجوز احداث پردیس سینمایی امید و اتفاقات ماه‌های گذشته پرداخت و اظهار کرد: حدود ۱۷ ماه پبش بر اساس سیاست‌های وزارت ارشاد بیست پردیس سینمایی با استان‌های مختلف اختصاص داده شد، در مازندران نیز دربین ۲۲ شهرستان این مجوز به شهرستان نوراختصاص پیدا کرد.

علی شادمان افزود: امروز با توجه به فرصتی که وزارت ارشاد داده باید تلاش کنیم تا هر چه سریع‌تر پروژه اجرایی شود زیرا همه تلاش‌ها صورت گرفت، مسئولان همکاری کردند، ترک تشریفات انجام شد و مناقصه محدود انجام تا در اجرای کار تسهیل شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط قرار گرفتن زمین مورد نظر بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای استفاده بهینه از آن احداث پردیس سینمایی است که علاوه بر انتفاع شهرداری، شهروندان و مسافران از آن بهره‌مند می‌شوند بنابراین انتظار از شهردار و تیم همراه این است که تا این فرصت از دست نرفته در اجرای کار تسریع کنند.

این مسئول تاکید کرد: مهم انجام کار است پس هرچه مانع انجام کار است باید حذف شود و باید تدبیر کنیم این موضوع اجرایی شود، اگر اراده برای انجام کار باشد در کمترین زمان ممکن همه کارها در مسیر قرار می‌گیرد، سینما شاخص و شناسنامه شهرستان می‌تواند باشد.

فرماندار شهرستان نور از آمادگی سرمایه‌گذاران برای مشارکت در ساخت پردیس سینمایی خبر داد و افزود: این ظرفیت و فرصت را از دست ندهید.

وی با بیان اینکه یکهفته برای طرح موضوع در شورا، برآوردها و تجدید مناقصه و ۱۰ روز هم برای برگزاری مناقصه و آگهی روزنامه زمان نیاز است، گفت: تمدید مهلت و دریافت اعتبارات از ارشاد را ضمانت می کنم.

شهردار نور نیز در این جلسه در گزارشی

۳۰/۶/۹۸ درخواست مجوز اولیه احداث سینما از شورا
۳۰/۶/۹۸ تصویب در شورا
۴/۸/۹۸ درخواست مجوز تخصیص زمین برای سینما
۴/۸/۹۸ تصویب تخصیص ۱۰۰۰ مترمربع زمین در شورا
۸/۸/۹۸ نامه شهرداری به اداره اطلاعات
۸/۸/۹۸ امضای تفاهم نامه بین سازمان سینمائی و شهرداری و ارشاد
۱۱/۸/۹۸ نامه شهرداری به ارشاد و درخواست نقشه ها
۲۳/۸/۹۸ ارسال تفاهم نامه به شورا
۹/۱۰/۹۸ ارسال نقشه های فاز ۱ و ۲ از ارشاد به شهرداری
۱۷/۱۱/۹۸ تکمیل مدارک جهت مناقصه توسط واحد فنی شهرداری
۱۷/۱۱/۹۸ درخواست برگزاری مناقصه از شورا
۲۷/۱۱/۹۸ تصویب برگزاری مناقصه در شورا
۳/۱۲/۹۸ مرحله اول آگهی مناقصه (بدون شرکت کننده)
۱۲/۱۲/۹۸ مرحله دوم آگهی مناقصه (بدون شرکت کننده)
۲۷/۱/۹۹ مرحله اول آگهی تجدید مناقصه
۶/۲/۹۹ مرحله دوم آگهی تجدید مناقصه
۱۳/۲/۹۹ اعلام نظر اداری مبنی بر حضور فقط یک شرکت که متاسفانه ضمانتنامه و گرید کاری هم نداشته است.
۲۵/۲/۹۹ درخواست مجوز ترک تشریفات به نام شرکت کیمه سازان کهن
۲۸/۲/۹۹ تصویب ترک تشریفات در شورا
۱/۳/۹۹ درخواست مجوز ترک تشریفات از استانداری
۱۱/۳/۹۹ درخواست افزایش متراژ زمین جهت تامین پارکینگ
۲۵/۳/۹۹ تصویب تخصیص ۲۰۰۰ مترمربع زمین برای سینما
۲۵/۴/۹۹ ارسال لیست سوابق شرکت کیمه سازان به دفتر امور شهری استانداری
۱۷/۶/۹۹ نامه موافقت استانداری به شهرداری
۱۶/۷/۹۹ تکمیل مدارک عقد قرارداد با شرکت کیمه سازان کهن
۲۰/۷/۹۹ اعلام انصراف شرکت کیمه سازان به دلیل افزایش نرخ ارز
۲۰/۷/۹۹ درخواست برگزاری مناقصه محدود از شورا
۲۵/۹/۹۹ تصویب مناقصه محدود در شورا
۲۵/۹/۹۹ ارسال دعوتنامه به شش شرکت جهت مناقصه محدود
۱۶/۱۰/۹۹ تحویل شش پاکت جهت برگزاری مناقصه
۱۶/۱۰/۹۹ برگزاری جلسه مناقصه و عدم حضور نماینده سازمان بازرسی در جلسه
۱۸/۱۱/۹۹ حضور مسئولین شهرداری در سازمان بازرسی استان و ارائه توضیحات
۲۸/۱۱/۹۹ گزارش واحد کارپردازی به شهردار و اعلام نظر بازرسی مبنی بر انجام مناقصه برای هر سه فاز نه فقط فاز ۱ و ۲
۱۵/۱/۱۴۰۰ برگزاری جلسه کمیسیون معاملات و باطل شدن مناقصه به دلیل ناقص بودن هر شش پیشنهاد و نداشتن رزومه و نداشتن تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی
۳۰/۱/۹۹ جلسه در فرمانداری و بررسی مشکلات و موانع موجود و تعیین ۲۱ روز مهلت برای برگزاری تجدید مناقصه با تکمیل مدارک فاز ۳ و مصوبه جدید شورا را از جمله اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر نور در خصوص پردیس سینمایی عنوان کرد.

چمن آرا افزود:، مجموعه شهرداری و شورا همه تلاش خود را جهت اجرای فرآیند قانونی احداث سینما و اخذ پیمانکار داشته اند و برگزاری چندین مرتبه انواع مناقصه، خود گواه این مدعاست و عدم شرکت پیمانکار واجد شرایط برای احداث سینما خارج از حیطه اختیارات و مسئولیت این مجموعه می باشد و چنانچه در مرحله بعدی تجدید مناقصه محدود، شرکتهای واجد شرایط با مدارک مستند و قانونی پیشنهاد خود را ارائه داده و کمیسیون معاملات نیز بتواند یک پیشنهاد را انتخاب نماید، مجموعه شهرداری و شورا آمادگی دارند مابقی فعالیتهای موردنیاز را در اسرع وقت به مرحله اجرا درآورند. بنابراین با توجه به موارد فوق الذکر، لازم است شهروندان محترم قضاوت منصفانه ای در خصوص عملکرد مجموعه شهرداری و شورا در مورد احداث پردیس سینمائی داشته باشند.