۹۷ پرژه عمرانی در دهه فجر امسال در شهرستان نور به بهره برداری می رسد

فرماندار شهرستان نور گفت:۹۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۶۷ میلیارد تومان با اشتغالزایی یک هزار و ۷۴۸ نفر به صورت مستقیم در این شهرستان همزمان با دهه فجر سال جاری افتتاح و کلنگ زنی میشود. علی شادمان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اظهار کرد:این طرح‌ها در بخش‌های شامل افتتاح پروژه های […]

فرماندار شهرستان نور گفت:۹۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۶۷ میلیارد تومان با اشتغالزایی یک هزار و ۷۴۸ نفر به صورت مستقیم در این شهرستان همزمان با دهه فجر سال جاری افتتاح و کلنگ زنی میشود.

علی شادمان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اظهار کرد:این طرح‌ها در بخش‌های شامل افتتاح پروژه های عمرانی و توسعه شهری، برق رسانی، مخابراتی، و اجرای طرح های هادی،آسفالت راه روستایی، گاز، کشاورزی، امداد خانه هلال و مدیریت بحران، بهره برداری از درمانگاه شبانه روزی و گردشگری است و برای یک هزار و ۷۴۸ نفرنیز زمینه اشتغال فراهم می‌کند.

فرماندار نور افزود: شاخص ترین طرح های عمرانی قابل افتتاح در این ایام مجتمع تجاری نگین شمال با اعتبار ۳۷۵ میلیارد تومانی در شهر نور با اشتغالزایی یکهزار نفر، درمانگاه شبانه روزی پیامبر اعظم در شهر چمستان با ۲۵ میلیارد تومان ، واحد پذیرایی پالم مهر با ۱۵ میلیارد تومان و ۲۹ پروژه برق با بیش از ۴ میلیارد تومان است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح با پیشبینی هزینه بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان در این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: احداث مجموعه ورزشی شهدای رویان با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مهم ترین این طرح ها می باشد.

فرماندار نور ادامه داد:در شهرستان نور اتفاقات ویژه ای رقم خورد که جز نیازهای مهم در هر زمینه برای شهروندان و مردم بود.

شادمان اشاره کرد:ورزشگاه شهید ناطق نوری ۱۵ سال نیمه کاره رها شده بود و با پیگیری های انجام شده در کوتاهترین زمان به بهره برداری رسید و الان از شهرهای مختلف به این ورزشگاه میایند.

همچنین مجتمع نگین شهر نور که با داشتن ۳۷۵ مغازه و با ارزش اقتصادی ۴۰۰میلیارد تومان ۱۰ سال بدلیل سوتفاهمات مانده بود و هیچ استفاده ای از آن نمی شد با پیگیری های انجام شده چندماهی با جلسات فشرده و اختلاف میان سرمایه گذار و طرف مقابلشان که شهرداری و شورای شهر بودند را توانستیم حل کنیم و امروز هیچ اختلافی بین آنها وجود ندارد که اگر در این مدت این مغازه ها هزینه اجاره بها ۱۰۰ میلیارد تومان می شد که میتوانست عایداتی برای شهرستان باشد و خوشبختانه با افتتاح این پروژه ۱۰۰۰ اشتغالزایی در شهرستان نور انجام خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد:در حوزه میدان تره بار شهرستان که با داشتن ۶۰ غرفه مغازه که حدود ۳ دهه بدلیل اختلافات سرمایه گذار و سهامداران به افتتاح نرسید توانستیم با برگزاری چندین نشست مشکل را حل کنیم و اکنون غرفه ها در حال بازگشایی هستند و دهه فجر شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود.

وی گفت:در حوزه بیماری کرونا، شهرستان نور جز اولین شهرستان ها در سطح استان بود که توانستیم با تولید ماسک و لباس حفاظتی برای پرستاران را به موقع تهیه کنیم و استرس را در بین شهروندان و کادر درمان کاهش دهیم.

ما در حوزه کرونا میتوانستیم آسیب پذیرترین شهرستان باشیم ولی خوشبختانه با همت مدیران توانستیم آمار ابتلا به این بیماری را در شهرستان کاهش دهیم و با ایجاد هم آوایی و هم نوایی بین خیرین و مدیران شهرستانی سبب شد تا از این مشکلات عبور کنیم.

فرماندار نور خاطر نشان کرد:در حوزه سلامت یکی دیگر از اقدامات مهم نوسازی اورژانس بیمارستان بود که با همت خیر محترم به بهره برداری رسید.

همچنین بخش دیالیز بیمارستان امام شهرستان هم یکی از مهمترین اقدامات در حوزه سلامت شهرستان بود که با کمک خیر سازنده مجموعه مهرگان در کوتاهترین زمان ممکن و در عرض سه ماه و نیم مدرن ترین مرکز دیالیز استان مازندران به بهره برداری رسید و امروز نه تنها فقط بیماران منطقه نور که از شهرهای همجوار هم به این مرکز میایند.

وی پروژه ۱۶۰ تختخوابی بیمارستان امام را یکی دیگر از اقدامات مهم حوزه سلامت دانست و اشاره کرد: تا کنون چیزی در حدود ۱۲۰۰ تن میله گرد استفاده شده است و کار در این حوزه هم با قدرت پیش میرود.

فرماندار شهرستان نور در پایان با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به عرصه‌های سازندگی و پیشرفت، شتاب بیشتری به خود گرفته است گفت: در همین راستا بهبود زیرساخت‌های شهری و مدیریت منابع اقتصادی و انسانی برای نوسازی و توسعه شهرها در اولویت کارهای دولت‌های پس از انقلاب اسلامی قرار گرفته است.