شهردار ایزدشهر در نشست خبری تاکید کرد:تبدیل تهدیدهابه فرصت ها از اولویت شهرداری و شورای اسلامی شهر

امروزه مدیریت شهری در جهان تحول اساسی یافته و شهرها مدیریت می‌شوند تا بتوانند رفاه و آسایش ساکنان خود را تامین کنند چرا که مدیریت شهری دارای تشکیلات وسیع است و نقش مهمی در موفقیت برنامه‌ها و طرح‌های توسعه شهری بر عهده دارد. مدیریت امور شهر در زمان حاضر وظیفه‌ای بسیار دشوار است که پایانی […]

امروزه مدیریت شهری در جهان تحول اساسی یافته و شهرها مدیریت می‌شوند تا بتوانند رفاه و آسایش ساکنان خود را تامین کنند چرا که مدیریت شهری دارای تشکیلات وسیع است و نقش مهمی در موفقیت برنامه‌ها و طرح‌های توسعه شهری بر عهده دارد.

مدیریت امور شهر در زمان حاضر وظیفه‌ای بسیار دشوار است که پایانی در آن نمی‌توان متصور شد؛ البته یکی از اهداف مدیریت شهری توسعه پایدار شهرها است و هدف فرآیند توسعه شهری پایدار دستیابی به وضعیت پایداری جوامع شهری است؛ فرایندی که هدف آن ایجاد یا تقویت ویژگی‌های پایداری در زندگی اقتصاد، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی شهر است.

مهندس تونی یکی از شهرداران موفق استان مازندران در مدیریت شهری ایزدشهر است که با توجه اقدامات موثری که در حوزه های مختلف شهری به انجام رساند بارها مهر تایید استاندار مازندران را در کارنامه خود ثبت کرد.

 

رسانه بهترین راه ارتباطی بین نهاد اجتماعی شهری با مردم

به گزارش قلم ما،شهردار ایزدشهر در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان نور که در هتل ساحلی شهر برگزار شد،ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار کرد:رسانه بهترین راه ارتباطی بین نهاد اجتماعی شهری با مردم است که با مساله شناسی و تبدیل ان به مطالبه گری و در نهایت با ارائه راهکار تا حصول نتیجه نقش مهمی در توسعه و آبادانی دارد.

وی تصریح کرد: آگاهی بخشی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی مردم در رشد مدیریت شهری نقش موثری دارد، بطوری که می توان با مردم محوری و مشارکت اجتماعی بسیاری از چالش ها، مشکلات پیش رو در مدیریت شهری حل و فصل شود و خوشبختانه خبرنگاران شهرستان نور جز بهترین، سالم ترین و صادق ترین خبرنگاران استان هستند و قلم شان در مسیر درست صورت میگیرد.

دریافت بیشترین تسهیلات استان توسط شهرداری ایزدشهر

شهردار ایزدشهر گفت:سعی کردیم طی ایام حضورمان در شهرداری و شورای اسلامی دوره پنجم بیشتر عمل کنیم و به امورات کاری برسیم.

تونی افزود:بعد از سه سال و نیم که با افتخار در خدمت مردم شریف ایزدشهر هستیم در جلسات متعدد استانی و شهرستانی برگزار میشود همه از موفقیت همدلی و وفاق بین شهرداری و شورای اسلامی صحبت میشود و در همین راستا توانستیم بیشترین تسهیلات استان را دریافت کنیم و بهترین خدمات را به شهروندان عزیز ایزدشهری ارائه دهیم.

وی گفت:شهرداری و شورا این موفقیت را بدون برنامه بدست نیاورده است و اگر گریزی به انتخابات بعد از دوره پنجم شورا و انتخاب این اعضای شورا بعنوان منتخب مردم بزنیم قطعا میبینیم با اتحاد و همدلی بهترین برنامه ریزی ها را داشتند.

ارتباط متقابل با شهروندان

این مسئول افزود:ما سعی کردیم از ابتدا در همه حوزه هابرنامه ریزی داشته باشیم و تمام نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم و ارتباط متقابل با شهروندان و مشورت گرفتن در حوزه های مختلف شهری را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

شهردار ایزدشهر گفت:ایزدشهر در ظاهر دارای تهدیدات شهری است، اما عمق آن مملو از فرصت است، لذا چنانچه شهرها را با توجه به سیر تکاملی آنها یک موجود در حال رشد تصور کنیم باید مواردی که زندگی شهری را تهدید می کند به فرصت تبدیل کرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس در سطح شهر شاهد نازیبایی ها، مخرویه ها، فضای بی دفاع شهری و اراضی رها شده متعددی هستیم، اما در کنار آن فرصت های بی بدیلی هم داریم که علاوه بر استفاده از این فرصت ها همان تهدیدات شهری را هم می توان به فرصت تبدیل کرد پس سعی کردیم از تهدیدها برای خود فرصت بسازیم و از موضوعاتی که فکر میکردیم به ما آسیب میزند از آن فرصت درست استفاده کردیم تا مشکلات را بدرستی برطرف کنیم.

تحویل گرفتن شهرداری با ۱۵ میلیارد تومان بدهی و کمیسیون ماده ۵

تونی با بیان اینکه  شهرداری ایزدشهر را در بدترین شرایط و با ۱۵ میلیارد بدهی و کمیسون بسته ماده ۵ تحویل گرفتم افزود:اما نا امید نشدیم و راهکار ایجاد کردیم و به سراغ پرونده‌هایی که در بایگانی خاک میخورد رفتیم و کسانی که حق و حقوق شهرداری را پرداخت نکرده بودندشناسایی کردیم و  و با کمک دادستان انقلابی شهرستان نور و دیگر مسئولین حقوق شهرداری را وصول کردیم و از همه این تهدیدها فرصت ساختیم.

شهردار ایزدشهر گفت:ما با تلاش و برنامه ریزی امروز به این نقطه رسیدیم و ایزدشهر در آینده بعنوان یکی از خاصترین شهرهای ایزدشهر شناخته خواهد شد.

اقدامات تاثیرگذار

وی در ادامه بیان کرد:احیای زمین فوتبال در منطقه امیرآباد و نصب چمن مصنوعی،آسفالت معابر و کوچه‌ها،احداث نهر و کانال دفع آب‌های سطحی،رفع نقص روشنایی معابر نصب وسایل بازی، اجرا و نور پردازی پیاده رو، احیای نهرهای قدیمی، احداث کانال و کانیو و طراحی میدان در منطقه امیرآباد(ورودی شهر ایزدشهر) ترمیم پل نوری و ازجمله اقداماتی بود که برای شهروندان انجام دادیم.

تونی به برخی اقدامات عمرانی انجام شده در شهر ایزدشهر اشاره کرد و افزود: با باز شدن آبراه‌ها از سیل سال ۹۸ جلوگیری شد و با بیش از یکهزار و ۲۰۰ متر دیواره سازی رودخانه‌های سطح شهر، پنج متر حریم رودخانه که در بیشتر مناطق تجاوز شده بود نیز آزاد شد.

وی اشاره کرد:رفع مشکلات رودخانه هاشم رود که با کوچکترین بارندگی دچار سیل میشد و بسیاری منازل را دچار مشکل میکرد،همچنین برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه ها با اهالی توافق های لازم صورت گرفت و این مشکل هم پیگیری شد.

کاهش ۹۰ درصدی قاچاق چوب

شهردار ایزدشهر با اشاره به قاچاق چوب خاطرنشان کرد:متاسفانه ما نمی توانیم تخلف در این زمینه را به صفر برسانیم اما می توانیم از وقوع جرم جلوگیری کنیم و با حفاظت از جنگل کاهش ۹۰ درصدی قاچاق چوب را داشته باشیم  بیشترین تخلف در ضلع غربی رودخانه هاشم‌رود در منطقه رستمرود است.

همچنین در نبش گلسار ۳ نیز ۳۰۰۰مترمربع زمین برای ایجاد پارک تملک کردیم که درآینده نزدیک بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به عدم آسفالت برخی از کوچه‌ها  به دلیل وجود تاسیسات شرکت ها و مشکلات ساکنین گفت: باید هر یک از این مشکلات به جای خود رفع و پس ازآن با مصوبه شورا و انجام آگهی مناقصه کار انجام شود.

تونی در خصوص اوقافی بودن سند گفت: از رودخانه واز رود به سمت شرق سندی داده نمی‌شودو طی جلسات مشترکی که با حضور دادستان، شورا، و اوقاف برگزار شد باید توسط کارشناسان دادگستری تصمیم‌گیری شود.

بهترین مصوبه شورای شهر ایزدشهر انتخاب یک شهردار خوب

اصغر عزتی عضو شورای اسلامی شهر هم در این نشست خبری با بیان اینکه مهمترین مصوبه شورای شهر ایزدشهر در انتخاب یک شهردار خوب و توانمند برای شهر بود اشاره کرد: با توجه به سابقه درخشان
مهندس تونی در مدیریت شهری ایشان از سوی همه اعضا بعنوان شهردار انتخاب شدند و نتیجه این انتخاب بر شهروندان پوشیده نیست.