✅مدیریت مجموعه مانتو تاج: صنف پوشاک یک شغل فصلی است/ مسئولین از سرمایه گذاران بومی حمایت کنند

تعطیلات و قرنطینه ناشی از کرونا در ابتدای سال باعث وارد شدن صدمه و زیان به فعالان و مغازه‌داران حوزه پوشاک شد و فعالان این حوزه چشم به بازار خرید در ایام زمستان داشتند که با محدودیت های اعمال شده فعلی نیز امکان فروش نیست و بازهم و فروشندگان ضرر دیگری را متحمل می‌شوند. شاهرخ توکلی […]

تعطیلات و قرنطینه ناشی از کرونا در ابتدای سال باعث وارد شدن صدمه و زیان به فعالان و مغازه‌داران حوزه پوشاک شد و فعالان این حوزه چشم به بازار خرید در ایام زمستان داشتند که با محدودیت های اعمال شده فعلی نیز امکان فروش نیست و بازهم و فروشندگان ضرر دیگری را متحمل می‌شوند.

شاهرخ توکلی از فروشندگان و فعالان صنف پوشاک در شهرستان نور که توانست با عرضه پوشاک برند زنانه خیلی زود در این عرصه شناخته و امروز بعنوان یکی از فروشگاه های معتبر در استان مازندران و شهرستان نور است در گفتگوی اختصاصی با قلم ما با بیان اینکه این مجموعه از سال ۹۴ با مساحت دو فروشگاه مانتو تاج و بی بی تاج نزدیک به ۴۰۰ متر افتتاح شد گفت: در این مجموعه انواع لباسهای زنانه را داریم و تعداد ویترین های ما ۳۷۰ مدل است که هر فصل کار جدید عرضه میشود.

همچنین فروشگاه بی بی تاج هم که با مدیریت شاهین توکلی که از سن نوزادی تا سن ۱۵ سالگی پوشاک دخترانه و پسرانه عرضه میکنند.

مدیر مجموعه مانتو تاج افزود:در اینمدت توانستیم رضایت شهرواندان نوری را که برای خرید به شهرهای همجوار میرفتند جلب کنیم و الان بجز شهروندان نوری از شهرهای همجوار هم برای خرید به مجموعه ما مراجعه میکنند.

توکلی با اشاره به شرایط خاص صنف پوشاک افزود:ازآنجایی‌که صنف پوشاک با مد مرتبط است و همچنین یک شغل فصلی است و ارزش‌افزوده ندارد، در مدت شیوع ویروس کرونا ضرر قابل‌توجهی به این صنف واردشده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیشترین فروش صنعت پوشاک مربوط به ایام عید یا فصل‌هایی مانند زمستان است، تعطیلات و محدودیت های مختلف در ایام شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی را به فروشندگان پوشاک تحمیل کرد، در ایام قرنطینه در ابتدای سال، مغازه‌های پوشاک بسته بود و در حال حاضر نیز که فصل فروش لباس گرم است، دوباره محدودیت های اعمال شده باعث ضرر به این صنف شده است و دیگر سودی برایمان وجود ندارد، در حقیقت فروشندگان از محل سرمایه خود در حال ارتزاق هستند و این بازار عملا از رونق افتاده است.

وی خاطرنشان کرد:در بحث کرونا ما از اولین روزی که این بیماری وارد شد با آن دست و پنجه نرم کردیم و با مشکلات زیادی از قبیل بسته شدن تولیدی ها و فروش محصولات و بالا و پایین شدن قیمت ها روبرو شدیم.

توکلی بیان داشت:با توجه به اینکه شمال کشور توریستی است و ۶۰ الی ۷۰ درصد از مشتری های بومی و مابقی مشترهای غیر بومی هستند و موقعیت فروشگاه ما هم که کنار جاده و گذری است مشتری های غیربومی زیادی داریم که با وجود این ویروس کرونا متاسفانه به مجموعه ما آسیب زیادی وارد کرد.

وی اشاره کرد:مسئولین میتوانند با تفکر مشکلات اصناف را کاهش دهند و از سرمایه گذاران بومی شهرستان حمایت کنند و اینکه تعطیلی ساعت ۶ بعداز ظهر ضربه سنگینی به اصناف وارد میکند چرا که عمده فروش ما عصرها صورت میگیرد.

مدیر مجموعه مانتو تاج افزود:محدودیت ها باید درست و بجا انجام شود تا هم به شهروندان و هم به اصناف ضربه ای وارد نشود.

وی گفت:ما از مسئولین و کسانی که در صنف پوشاک هستند خواهش میکنیم از مجموعه های بومی منطقه حمایت بیشتری صورت گیرد.

توکلی در پایان گفت:ما برای تبلیغات خیلی کارها انجام دادیم ولی تبلیغات دلیل بر آن نیست که این فروشگاه درآمد خیلی بالایی دارد میخواهم از دوستان خواهش کنم برای بهتر شدن کارهایشان به تبلیغات روی بیاورند چرا که تبلیغات یکی از اصول در فروش و عرضه محصولات است.