کمبود آب شرب و ضعف ولتاژ برق مهمترین مشکل مردم روستای کدیر

روستای کدیر یکی از زیباترین روستاهای توابع شهرستان نوشهر است که هرساله مسافران زیادی را به خود جذب میکند. جان الله گروسیان رئیس شورای روستای کدیر و عضو انجمن آینده سازان کدیر نوشهر در حاشیه مراسم کلنگزنی پروژه گازرسانی بلده و کجور و کدیر در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:این روستا با جمعیت بومی […]

روستای کدیر یکی از زیباترین روستاهای توابع شهرستان نوشهر است که هرساله مسافران زیادی را به خود جذب میکند.

جان الله گروسیان رئیس شورای روستای کدیر و عضو انجمن آینده سازان کدیر نوشهر در حاشیه مراسم کلنگزنی پروژه گازرسانی بلده و کجور و کدیر در گفتگوی اختصاصی با قلم ما اظهار کرد:این روستا با جمعیت بومی پانصد نفر و غیر بومی حدود ۶ هزار نفر و دوهزار خانواد میباشد.

مساحت روستا حدود ۹۰۰ هکتار دارای زمین مثتثنی داخل بافت و غیره بافت است که ۳۸۰ هکتار داخل بافت میباشد.

وی بیان کرد:مدت دوسال بود که دنبال گاز در این روستا بودیم و با رایزنی های و پیگیری های مسئولین این پروژه عملیاتی شد که امیدواریم بزودی شاهد بهره برداری این پروژه عظیم در منطقه باشیم.

رئیس شورای کدیر اشاره کرد:در حال حاضر مهمترین مشکلات این روستا در بحث کمبود آب شرب،گاز،ضعف ولتاژ برق و خرابی جاده است که سبب هجرت اکثر خانوارها از این منطقه شده است و ما در تلاش هستیم تا با رفع مشکلات و تقویت امکانات زندگی در این روستا را دوباره به جریان بیاندازیم.

وی گفت:انتقال آب شرب از آبشار شش چشمه به روستا با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و کلنگزنی پروژه گاز رسانی که با پیگیری های مسئولین به ثمر نشست،فورجی کردن خط همراه اول برای مردم روستا از مهمترین اقدامات در این مدت بوده است.

گروسیان خاطرنشان کرد:شغل اصلی مردم این منطقه دامداری و کشاورزی است ولی متاسفانه بخاطر کمبود آب و نبودن امکانات تداوم کشاورزی و دامداری میسر نیست و این روستا بخاطر جذابیت های گردشگری و آب و هوای مناسب به یک جایگاه تفریحی توریستی تبدیل شده است و اکثر مردم کشاورزی و دامداری را رها کرده و به ساخت و ساز مشغول هستند،در حالی که کشاورزی و دامداری نقش تاثیر گذاری در توسعه غذایی مردم شهرستان دارد.

وی در پایان از شوراها و دهیاران همدل کدیر و کلرودپی (ونوش،نارنج بن،خضرتیره،پاشاکلا)به جهت زحمات در برگزاری مراسم کلنگ زنی تقدیر کرد.

گفتنی است:جان الله گروسیان رئیس شورا،مهندس محمود حقیقی نائب رئیس شورا و حاج اسفندیار زرکی بعنوان منشی شورا و مجتبی کرد ناییجی بعنوان دهیار جدید روستای کدیر هستند.